נסרדישי לברוורמן: לאשר מיידית את התקנות להקלות במע"מ

מנהל רשות המסים דורש מיו"ר ועדת הכספים לאשר מיידית את התקנות להקלות במע"מ שגיבשה רשות המסים, במטרה להקל על מצוקת תזרים המזומנים במשק ומצוקת העוסקים

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, פנה היום (ב') במכתב דחוף ליו"ר ועדת הכספים, פרופ' אבישי ברוורמן, בטענה כי יש הכרח לאשר מיידית את התקנות להקלות במע"מ שגיבשה רשות המסים, במטרה להקל על מצוקת תזרים המזומנים במשק ומצוקת העוסקים.

מדובר על הרחבת מעגל העוסקים שידווחו על מע"מ על בסיס מזומן, וכן על הרחבת מעגל העוסקים שיעבור לדיווח דו-חודשי במקום דיווח חודשי.

נסרדישי התייחס ביום ה' האחרון לדחיפות בהעברת התקנות באופן מיידי. הוא ציין כי יידע את ברוורמן כי אם התקנות לא יעברו - רשות המסים לא תוכל להרים את הנטל.

במכתב שהיפנה נסרדישי לברוורמן היום, הוא מציין כי על רשות המסים להיערך ליישום ההקלות האמורות, שיש בהן כדי להקל משמעותית על מצוקת האשראי של העוסקים במשק.

המשמעות היא שוועדת הכספים תיאלץ להתכנס בדחיפות היום או מחר, בכדי לאשר את התקנות.

בתוך כך נודע כי האוצר מתכוון להעביר את עקרונות המיסוי במסגרת התוכנית הכלכלית, המאפשרים הקלות במס - בנפרד משאר עקרונות התוכנית. מדובר בדיבידנד בשיעור מס מופחת; פטור ממס על רווח הון למשקיעי חוץ; ופטור ממס למשקיעי חוץ על הכנסות מריבית מאג"ח קונצרני.

גורמים מקורבים לנושא אומרים כי בניגוד לשאר עקרונות התוכנית, הרי שהעקרונות הנוגעים למיסוי אינם מעוררים התנגדות, ולכן האוצר מבקש להעבירם בנפרד; מעבר לזה, יש הכרה בדחיפות הנושא.