למרות הכל: מספר יבואני רכב מתוצרת יפן נערכים לקראת העלאת מחירי המחירון של כמה מדגמי הציים שלהם בינואר

מדלק רכב נמסר כי בשער הנוכחי של המטבע היפני לא יהיה מנוס מייקור בינואר ; מדייהטסו וסובארו נמסר כי בשערי המטבע הקיימים ייקור המחירונים הוא מחויב המציאות ; בדייהטסו מוסיפים כי גם היצרנים עצמם העלו לאחרונה מחירים ; בסוכנות טויוטה טרם הוחלט על הצעדים הבאים

[להרשמה לניוזלטר רכב]

מספר יבואני רכב מתוצרת יפן נערכים לקראת העלאת מחירי המחירון של כמה מדגמי הציים שלהם לקראת ינואר.

אתמול פרסמה רשות המסים את קבוצות המחיר החדשות, שנותרו זהות לישנות, אולם ציינה שבהתאם לנוהג יכלו היבואנים להעלות את המחירים אם שער מטבע הייבוא יחרוג משער הבסיס ועדיין להיכלל בתוך קבוצת השווי הרלוונטית.

שער הבסיס של הין היפני, אותו פירסם האוצר הוא השער של נובמבר ובכל הנוגע לין הוא נמוך בכ-7.5% מהשער הנוכחי. המשמעות היא, שמייד לאחר פרסום המחירון הרשמי בינואר, שמיישר קו עם קבוצות השווי "הרשמיות" (שהוכרזו אתמול), יוכלו היבואנים לפרסם מחירונים חדשים, עם מחירים גבוהים יותר בגובה הפער משערי הבסיס. היבואנים המייבאים מכונית שצמודות לין, למשל, יוכלו לייקר אותם בינואר באלפי שקלים מבלי לחרוג מהקבוצות. זאת בהנחהשהשער הנוכחי של הין יישאר.

מדלק רכב נמסר כי בשער הנוכחי של המטבע היפני לא יהיה מנוס מייקור של דגמי הציים בינואר. גם מסוכנות דייהטסו וסובארו נמסר, כי בשערי המטבע הקיימים ייקור המחירונים הוא מחויב מציאות ויתבצע מייד כאשר הדבר יתאפשר מינהלית.

בדייהטסו מוסיפים כי גם היצרנים עצמם העלו לאחרונה מחירים. בסוכנות טויוטה טרם הוחלט על הצעדים הבאים ואומרים כי הערכת מצב תתבצע בתחילת ינואר בהתאם לשערי המטבע הרלוונטיים.

יצוין כי חברות הליסינג תומכות באופן כללי בהעלאת מחירי המחירון, שצפויה לדחוף כלפי מעלה את ערך שוק המשומשות ואת שוויין המאזני.

בכיר בענף לגלובס אמר כי "חברות הליסינג לא מתייחסות למחירים אלא בעיקר להנחות, כלומר לפער בין מחיר הרשמי למחיר שלהן שמהווה מקור רווח. כל זמן, שההנחות מהמחיר הרשמי יהיו גדולות מספיק, מחיר הבסיס עצמו לא מעניין".

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי מספר חברות ייבוא רכב החלו להיערך לצמצומים בכוח האדם ובמשכורת, כהתאמה למצב. חלק מהחברות הקפיאו את העלאות השכר ואת גיוס העובדים ובחברות אחרות אף קוצצה מצבת כוח האדם. בשבוע האחרון, למשל, עברה חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו, תהליך "התאמה למצב", שבמסגרתו קוצצו משכורת מרמת ההנהלה ועד רמת העובדים ומספר עובדים פוטרו.