אוטוטו: מכשירי ה-GPS ידווחו גם על עומסי תנועה

בשבועות האחרונים החלו נציגי חברות ה-GPS בארץ בתהליכים אחרונים לקראת השקת השירות, כאשר מטרת כל אחד מהם לנסות להשיק ראשונים את השירות - לפני המתחרים

משתמשי מכשירי ה-GPS צפויים לעבור שדרוג בחודשים הקרובים, כאשר שירות ה- TMC(Traffic Message Channel) יושק בארץ במקביל על-ידי Nav N Go, Mio ואיתוראן . שירות ה-TMC הקיים במדינות רבות באירופה ובארה"ב, מאפשר לנהגים המחזיקים מכשירי ניווט מיצרנים שונים, לקבל דיווחים על עומסי תנועה בזמן אמת, ולתכנן את המסלול בהתאם לעומסים.

בישראל לא היה ניתן לקבל עד היום עדכונים על פקקים או עבודות בכביש באמצעות מכשירי ה-GPS, מה שאילץ נהגים להשתמש בפתרונות אלטרנטיביים כמו דיווחים ברדיו או עדכוני SMS.

בשבועות האחרונים החלו נציגי חברות ה-GPS בארץ בתהליכים אחרונים לקראת השקת השירות, כאשר מטרת כל אחד מהם לנסות להשיק ראשונים את השירות, לפני המתחרים.

חברת רונלייט, המשווקת בארץ את מכשירי ה-Mio, חשפה ביום ו' האחרון את כוונתה להשיק את השירות במודעות פרסום. אולם בעוד ש-Mio נחשבת ליצרנית המכשירים הדומיננטית בשוק, חברת Nav N Go אחראית לתוכנת הניווט העיקרית בשוק הישראלי - iGO. לדברי דודי ורניק, מנכ"ל Nav N Go, גם הם נמצאים לקראת אישורים אחרונים להשקת השירות. "אנחנו מחכים לקבל את האישורים ממשרד התקשורת ל-TMC ונשדר אותו בצורה פתוחה לכל מכשיר שעובד עם iGO ולא בבלעדיות למישהו אחד".

בניגוד לחברות אחרות המסוגלות להציע את השירות בשוק כמוצר אחד: תוכנה, דמי מנוי לשירות, מכשיר ניווט ואנטנה. Nav N Go שהיא יצרנית תוכנה ולא חומרה, נאלצה להציע פתרון שונה מאלו של המתחרות. לצורך הפעלת השירות, החברה תציע את ה-TMC על כל מכשיר שיפעל באמצעות תוכנת iGO8.

השירות בישראל יפעל בפריסה ארצית באמצעות תדר הרדיו של קול ישראל, כאשר Nav N Go תמכור לצורך הפעלתו מקלט TMC דרך היבואנים, שיעלה לדברי ורניק דולרים בודדים. "היבואנים שלנו מחכים לאישור לייבא את המקלט, כי אין טעם לייבא אותו לפני שנתחיל למכור את השירות". Nav N Go ימכרו את דמי המנוי החודשיים לשירות, באמצעות אתר האינטרנט שלהם. ורניק טוען שהמחיר יקבע לפי דמי המנוי שקול ישראל יבקשו. בחברה גם שוקלים למכור את השירות בתשלום חד פעמי קבוע.