בית המשפט העליון נותן לתרו וסאן 30 יום לנסות להגיע להסדר

"כצפוי, לא התקבלה החלטה", אמר עורך הדין דיוויד שפירא ממשרד עוה"ד יגאל ארנון, שמייצג את תרו

המערכה המשפטית בין חברת התרופות תרו לסאן ההודית, לא הסתיימה גם היום. בדיון שנערך בבית המשפט העליון לא התקבלה כל הכרעה בנושא.

נזכיר, שבתחילת 2007 ועל רקע בעיית נזילות חמורה בפניה עמדה תרו, היא חתמה על הסכם למכירת החברה כולה לחברת התרופות Sun Pharmaceutical לפי מחיר של 7.75 דולר למניה. סאן גם הזרימה לתרו 60 מיליון דולר במסגרת הנפקה פרטית. לאחר חתימת העסקה, המשקיעה המוסדית האמריקנית פרנקלין טמפלטון שהתנגדה לעסקה, פנתה להליכים משפטיים כנגד תרו. אלא שבמאי האחרון דירקטוריון תרו הודיע כי העסקה מבוטלת וכעת ההליכים המשפטיים מתנהלים, כאמור, בין תרו לסאן. באוגוסט האחרון פסק בית המשפט המחוזי לטובת סאן, שמבקשת ליישם את הסכם האופציה שחתמה עם בעלי השליטה הנוכחיים בתרו. השופטת מיכל אגמון-גונן קבעה אז כי סאן אינה מחויבת בהצעת רכש מיוחדת על מנת לרכוש את גרעין השליטה בתרו, מה שמאפשר למעשה לסאן לקבל לידה את מניותיהן של משפחות מייסדי תרו, לרבות מניותיו של יו"ר החברה, הד"ר בארי לויט. תרו ערערה לבית המשפט העליון, והדיון נערך היום.

"כצפוי, לא התקבלה החלטה", אומר היום עורך הדין דיוויד שפירא ממשרד עוה"ד יגאל ארנון, שמייצג את תרו. "בית המשפט שאל הרבה שאלות את שני הצדדים, וביקשו מהצדדים לעדכן תוך 30 יום האם הגיעו להסכם. במידה ולא יהיה הסכם, בית המשפט יקבל החלטה".