השביתה במס הכנסה: "פקידי האוצר הם בריונים"

כך טוען יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, שהחליט להשבית החל מהיום ועד להודעה חדשה את כל משרדי מס הכנסה, במחאה על אי תגמול נוסף של העובדים בנוגע למטלות נוספות שהוטלו עליהם

"פקידי האוצר הם בריונים". כך טוען יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, שהחליט להשבית החל מהיום (ב') ועד להודעה חדשה את כל משרדי מס הכנסה, במחאה על אי תגמול נוסף של העובדים בנוגע למטלות נוספות שהוטלו עליהם.

אמש (א') קיים פרידלוב ישיבה ממושכת עם גורמים באוצר, בהם אתמול בשעות הערב, התקיימה ישיבה ממושכת בין פרידלוב, לבין גורמים באוצר, בהם: הממונה על השכר, אילן לוין; סגן הממונה על אגף תקציבים, רותם פלג; סמנכ"ל כוח-אדם ברשות המסים, יוסי יהודה; ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אוריאל יעקובי. לדברי פרידלוב, "הרגשנו כאילו דיברנו לקירות. אנשי האוצר חושבים שהם סגנים של אלוהים, שבורא עולם מינה אותם לנהל את המדינה ושכל החוכמה והכוח ניתנו להם".

לדברי פרידלוב, לא הושגה במהלך הפגישה כל התקדמות, שכן האוצר מסרב למתן תוספת כלשהי לעובדים. "איפה שר האוצר? איפה מנכ"ל האוצר? איפה האחראים על מה שקורה במדינת ישראל? מה הם רוצים? שאנחנו נתעמת מול משפחות הפשע מבלי שלאנשים שלי תהיה תוספת שכר, ביטוח והגנה? למה שלשוטרים יהיו ההגנה, הביטוח ושכר טוב, ולעובדים שלי לא?", שאל פרידלוב.

"אם חלילה מחר עובד שלי נפגע ממשפחות הפשע, מי יבוא לנחם את המשפחה שלו? שר האוצר? היום זה ידוע, נפרצו כל הגבולות של משפחות הפשע, אז אנחנו לא צריכים הגנה?"

פרידלוב המשיך ואמר כי "אנחנו היינו אחראים, יותר מהאוצר, ונהגנו בממלכתיות וכן לא השבתנו את המערכת עד היום. אבל באים ויורקים לנו בפרצוף. הם מפיצים שקרים, כאילו ביקשנו אלפי שקלים. זה שקר. מדובר בסך הכל במאות שקלים בודדים". במסגרת השביתה, כל משרדי מס הכנסה - משרדי השומה, מיסוי מקרקעין וחקירות - היו סגורים היום.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "דרישות העובדים מנופחות, חסרות בסיס מציאותי ובמיוחד בימים אלה של משבר כלכלי, כשמדי יום מפוטרים עובדים נוספים. מה עוד שעובדי מס הכנסה קיבלו בשנים האחרונות תוספות של עשרות אחוזים".