איך ביבי יתחרה באחמדינאג'ד?

לבי לבי לך, קיווית להתמתן ולבסוף יצאה לך תערובת של האיחוד הלאומי והחט' היהודית

מסכן ביבי נתניהו, לבי לבי לביבי, הוא רצה טוב, שחר מתינות, הוא פעל בכל כוחו לגבש מפלגה מרכזית, מאוזנת ומושלת ברוחה - וקיבל תערובת של האיחוד הלאומי והחטיבה היהודית. ביבי נוהג לומר, ש"השנה היא 1938 ואחמדינג'אד הוא היטלר". והנה, בטרם יטפל בהיסטוריה העולמית, צצה לו היסטוריה מבית: השנה היא 2009 והליכוד הוא תנועת ה"חירות" של שנות החמישים, בלי מנחם בגין, יוחנן בדר ואריה בן אליעזר ז"ל ועם משה פייגלין, גילה גמליאל ואהוד יתום.

אריאל שרון הבין בזמנו שהוא תקוע במפלגה עם הזיבורית של הפוליטיקה. שרון פרש והלך קדימה להקים דבר חדש. הוא השאיר אותם להתייבש בשולי השדה, ואלמלא נפל למשכב, ספק אם הליכוד היה רואה מניין מנדטים.

מנחם בגין עליו השלום לא היה מצליח להעביר את הסכם השלום עם מצרים ללא תמיכת מפלגת העבודה. במפלגתו שלו קמו עליו והאשימוהו בבגידה, בעקרונות, בערכים, בארץ ישראל.

שנים קודם לכן הבין בגין שללא מרכוז והתאזרחות, תנועת ה"חירות" שלו נדונה לאבדון. הוא חבר לליברלים והקים את גוש חירות-ליברלים, גח"ל.

נתניהו, אשר אימץ את הסכמי אוסלו והלך להסכם חברון וואי-פלנטיישן, השקיע עכשיו שלוש שנים מחייו כדי להעניק למפלגתו חזות מהוגנת ושפויה ולדחוף אותה למרכז.

והנה, בלילה חורפי אחד, מוכה תקלות מחשבים, בא משה פייגלין, קל רגליים ודעת, ואמר לו בערך כך: עם כל הכבוד לרשימת המומלצים שלך, לי יש רשימה משלי והיא תנצח. היא אכן ניצחה. טלו את שתי הרשימות ותיווכחו לדעת, שמומלצי ביבי בחוץ, הפייגלינים לעומתם בפנים.

שלוש פעמים התמודד פייגלין בליכוד, כשהוא מתחזק ממערכה למערכה. הוא התחיל עם שלושה אחוזים וחצי, עלה ל-12.5% ובפעם האחרונה, 2007, התמודד ישירות מול ביבי וגרף 23.5%. כעת הוא בפנים, ברשימה לכנסת, הוא ורבים מנתמכיו. אם הליכוד יביא, הוא כנראה לא יביא, 30 מנדטים, הוא יתייצב בכנסת עם הרשימה הקיצונית בתולדותיו, קיצונית מדינית ונחותה מבחינה אישית.

נתניהו צריך להתפלל שהליכוד לא יקבל יותר מ-18 מנדטים. מהמקום ה-19 והלאה נראית הרשימה כמו סיוט. פייגלינים, מורדים ממוחזרים ושאר מכות שאינן כתובות בתורה. מהמקום ה-19 והלאה מסומן עכשיו לנתניהו שטח אש, שדה מוקשים, מדיני ופוליטי.

סוגיה אחרת היא תת הייצוג ליוצאי המזרח. עד המקום ה-20 ישנם ברשימה שלושה מזרחיים בלבד. הליכוד, כידוע, מקבל את מרבית קולותיו מבני עדות המזרח. הרשימה שנבחרה אמש היא אשכנזית להכעיס.

נתניהו חייב להתחייב פומבית, כפי שהוא מתחייב בשיחות פרטיות, שהממשלה הבאה תהא ממשלת אחדות לאומית, עם קדימה והעבודה. אם הליכוד הזה, אשר כונן אמש, ירכיב את הממשלה, תמצא עצמה ישראל מונהגת על-ידי האגף הימני הקיצוני של המפלגה הרפובליקנית הישראלית אל מול האגף השמאלי של המפלגה הדמוקרטית האמריקנית. ההרכבים הללו מבשרים התנגשות מצח, מצח נמוך במצח גבוה, במתח גבוה. זוהי כמובן בשורה רעה מאוד וחזות קשה.

כדי שאדם יצביע עכשיו ליכוד, הוא חייב להיות ימני מובהק, איש ארץ ישראל השלמה, ואשכנזי. ממפלגה עממית כלל-ישראלית הפך אמש הליכוד למפלגה ימנית לבנה.

מסכן ביבי, מול פייגלין רצת וכשלת ואיך תתחרה באחמדינג'אד? *

אמנון אברמוביץ' הוא פרשן חדשות ערוץ 2