מעכשיו: גם עיתונאי רשת יכולים לזכות בפרס פוליצר

ועדת פרסי פוליצר לעיתונות, שמעניקה פרסים לעיתונאים הנמנים על גופי תקשורת מודפסים, החליטה להכליל גם עיתונים וארגוני חדשות שמפרסמים את הכתבות שלהם רק באינטרנט

עיתונאי הרשת זכו אתמול (ב') להכרה רשמית - אפשר לומר שבאיחור של מספר שנים. ועדת פרסי פוליצר לעיתונות, שמעניקה פרסים לעיתונאים הנמנים על גופי תקשורת מודפסים, החליטה להכליל גם עיתונים וארגוני חדשות שמפרסמים את הכתבות שלהם רק באינטרנט.

ועדת הפרס החליטה שהאפשרות לשלב מועמדים מהעיתונות המקוונת תחול על 14 הקטגוריות של הפרס. ככל הנראה, לא ניתן יהיה להעניק פרסים לבלוגרים, שכן ההחלטה היא שכל החומר שבזכותו מועמדים העיתונאים לפרס צריך להיות מפורסם - בין אם באינטרנט או בעיתון מודפס - רק בעיתונים אמריקניים או בארגוני חדשות שמפרסמים לפחות פעם בשבוע ועיקר העיסוק שלהם הוא הבאת חומרים מקוריים וכיסוי סיפורים, והם כפופים "לעקרונות העיתונאיים הגבוהים ביותר".

מעניין לציין, כי למרות הצעד של ועדת הפרס היא תמשיך להתמקד רק בעיתונים יומיים ושבועיים ולא במגזינים ובמדיה משודרת או באתרי האינטרנט שלהם. ההערכות הן כי גם הקו המנחה הזה ישתנה בקרוב.

כבר בתחילת 2006 אפשר היה להגיש לוועדה מועמדות עם חומרים שפורסמו באינטרנט, אבל דובר רק על עיתונים שמודפסים גם על נייר, ולא כאלה שהם ישות מקוונת בלבד. כך, גם אתרי האינטרנט יוכלו להתחרות ביניהם באחת הקטגוריות שעניינה מהירות ודיוק בדיווח ראשוני.