הבנק מיהר להציל את הכסף: בנק לאומי פרע באופן מיידי 10 מיליון שקל מגמול השקעות

פרע בפירעון מיידי את יתרת האשראי שהועמדה לחברה ע"י הבנק, שיתרת הקרן שלו מסתכמת ב-5 מיליון שקל ; פרע בפירעון מיידי חלק מן האשראים בסך של כ-5 מיליון שקל שהועמדו לחברה הבת, מלון מיראז'

חברת גמול השקעות הודיעה הערב (ג') כי בהמשך לדיווח מאמש בו הודיע לה בנק לאומי על כוונתו לפירעון מיידי של יתרת האשראי, פרע היום הבנק בפירעון מיידי את יתרת האשראי שהועמדה לחברה ע"י הבנק, שיתרת הקרן שלו מסתכמת ב-5 מיליון שקל.

כמו כן נודע היום לחברה כי בנק לאומי פרע בפירעון מיידי חלק מן האשראים בסך של כ-5 מיליון שקל שהועמדו לחברה הבת, מלון מיראז', הואיל והחברה ערבה לחובות ולהתחייבויות של מלון מיראז'.

החברה הודיעה כי היא בוחנת את פעולת הבנק ומשמעותה.

נזכיר כי היום גם נערכה אסיפה סוערת של מחזיקי האג"ח של גמול. בעל השליטה בחברה, ליאון רקנאטי אמר בה למחזיקי האג"ח של גמול השקעות: "אין באפשרותי להשקיע עוד כסף; זו העסקה הכי גרועה שעשיתי בחיי - ואתם יחד איתי באותה הסירה".

כמה מהמשקיעים הגיבו בצורה קשה: "לא נעזוב אתכם. אתם לא תעשו כאן עסקים. קנינו את האג"ח של החברה בגלל שרקנאטי זה מותג והיינו בטוחים שישלם".

נזכיר כי החברה קיבלה הערת "עסק חי" על רקע תוצאותיה בסיום הרבעון השלישי של השנה. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2008 בהפסד של 179 מיליון שקל, ההון העצמי נשחק מתחילת השנה ב-54% ותזרים מזומנים שלילי בהיקף של 42.6 מיליון שקל. סך ההתחייבויות של החברה עומד על 1.14 מיליארד שקל.