בעקבות הודעת האוצר על התייצבות קבוצות השווי בינואר: חברות הליסינג מדווחות על התעוררות במכירת רכב יד שנייה

בענף מדווחים על "משא-ומתן קשה" עם חברות בעלות ציי ליסינג שמתנגדות לייקור מחירי הליסינג בינואר

בימים האחרונות מורגשת התעוררות משמעותית במכירות במגרשי היד-השנייה של חברות הליסינג וההשכרה - כך עולה מבדיקת "גלובס". מדיווחי חברות הליסינג עולה, שההתעוררות החלה לאחר הודעת האוצר כי אין בכוונתו להוריד את קבוצות המחיר בינואר הקרוב ובעקבות זאת ירידת הציפיות בציבור להפחתה במחירוני הרכב הרשמיים בינואר.

בנוסף תורמים להתעוררות גם מבצעי מכירה, שמלווים בהנחות ניכרות ממחירון המשומשות. במבצע של אוויס וארגון הצרכנות "הוט", למשל, שמתקיים בימים אלה בסניף אוויס בצ'ק פוסט בחיפה, מוצעים לחברי הארגון כלי רכב ממודל 2006 עד 2008 בהנחות של עד 25% בנוסף לאבזור כמו GPS וחיישן נסיעה לאחור. יצוין כי הירידה במכירות הרכב המשומש של הגופים המוסדיים, שחלה במקביל לירידה במכירות הרכב החדש, פגעה בהון החוזר של חברות הליסינג.

עם זאת בחברות הליסינג מדווחות כי הודעת האוצר על התייצבות המחירים עדיין לא הפשירה את שוק גיוסי האג"ח מהמוסדיים, שנחשב למקור ההון העיקרי לרכישת כלי רכב חדשים. לפיכך לא צופים כרגע שההתעוררות במשומשות תעורר גם את שוק החדשות. בענף אומרים גם כי חברות ליסינג רבות מנהלות כיום "משא ומתן קשה" עם לקוחות בעלי ציי ליסינג גדולים, שמעלים התנגדות לדרישות חברות הליסינג להעלות את המחירים החודשיים בשיעור של 10% עד 15%.

בעקבות זאת, כך צופים בענף, ייתכן מעבר של לקוחות ליסינג גדולים מחברה לחברה, פיצול של חוזים בין כמה חברות ליסינג והקטנה בהשתתפות המעביד בליסינג, במקומות בהם קיימת השתתפות כזו.