רבוע כחול מצמצמת את הפיילוט להעברת הסדרנות לידיה

רבוע כחול תכננה לבצע את הפיילוט ב-5 סניפים באזור ר"ג וב-5 סניפים נוספים באזור חיפה, אך כעת יחל הפיילוט בחיפה בלבד ; לאחרונה הודיעה שופרסל כי היא מבטלת את כוונתה להעביר לניהולה את הסדרנות בסניפים

זמן קצר אחרי ששופרסל חזרה בה מכוונתה להעביר את מלאכת הסדרנות מהספקים לרשת, עושה גם רשת ריבוע כחול צעד בכיוון. ל"גלובס" נודע כי ברבוע כחול החליטו לצמצם במחצית את פיילוט הסדרנות שהיו אמורים להפעיל בחיפה וברמת-גן, ובמקביל לצמצם את כוח-האדם העוסק בכך.

לפי החלטת הרשת, הפיילוט יופעל בשלב זה רק באזור חיפה.

בעקבות שופרסל

בהודעה ששלחה בנובמבר האחרון הרשת לספקים, נאמר כי הפיילוט יחל כבר בחודש הבא, בינואר 2009, ובמסגרתו תבצע הרשת את עבודת הסדרנות ב-10 מסניפי מגה בעיר. מדובר ב-5 סניפים שבאזור רמת-גן, ו-5 סניפים נוספים באזור חיפה. כעת כאמור, יחל הפיילוט בסניפי מגה בעיר שבחיפה בלבד.

לפי תוכנית הרשת, במועד שנקבע תועבר כל מלאכת הסדרנות, הן של הספקים הקטנים והן של הספקים הגדולים, לידי הרשת, להוציא את סדרנות מוצרי החלב. במסגרת ראיון שהעניק מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, ל"גלובס" באחרונה, הוא הצהיר כי בכוונתו להעביר את מלאכת הסדרנות לידי הרשת. לדבריו, בעולם הרשתות עושות את תהליך הסדרנות בעצמן, ואך טבעי שגם הרשתות בישראל יבצעו את עבודת הסדרנות בעצמן.

ההחלטה לצמצם את הפיילוט באה בעקבות החלטתה של שופרסל לסגת כליל מתוכניתה, דבר המאפשר לרבוע כחול זמן התארגנות ארוך יותר לקראת הפעלת הסדרנות, אם בכלל.

קודם לכן, חששו ברבוע כחול מכך שהעברת הסדרנות לשופרסל תקנה לה יתרון תחרותי ותפעולי ומסיבה זו האיצו פיילוט בשני אזורים. כעת ספק גדול מרחף סביב כוונתה המקורית של רבוע כחול להעביר את הסדרנות לידיה לקראת סוף 2009.