נשללו הוצאות מתובע שזכה משום שפרקליטו התפרץ לאולם לברר על העיכוב בפסק הדין

השופט מנחם קליין: "נוהג חדש בא לעולמנו ולאולמנו - להפסיק דיונים ולשאול ישירות את השופט מה קורה עם תיק מסוים - כאילו לא קיימת מזכירות, לא קיימים פקידי עזר, לא קיימים עוזרים משפטיים ומתמחים"

בית משפט השלום בתל-אביב שלל הוצאות משפט מבעל דין שזכה בתביעתו, משום שפרקליטו, עו"ד הראל לפידות, התפרץ לאולמו של השופט וקטע דיונים אחרים, כדי לברר מדוע מתעכב מתן ההחלטה בתיק.

השופט מנחם קליין קיבל את תביעתו של סוחר היהלומים ישעיהו ברנדויין נגד גדי מוטליס, שרכש יהלומים במשקל 4.02 קראט. התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר, אולם מוטליס, שלא היה מיוצג, לא צירף תצהיר לבקשת הרשות להתגונן.

קליין הורה למוטליס להפקיד ערבות כתנאי למתן הרשות להתגונן. משלא הפקיד את הערבות, למרות אורכות רבות שקיבל, ניתן נגדו פסק דין על מלוא סכום התביעה (37 אלף שקל).

אלא שקליין לא חייב את מוטליס בהוצאות, למרות שלל הבקשות שהגיש הנתבע בתיק, ולמרות ש"ניהול ההליכים וריבוי הבקשות גרמו לתובע הוצאות רבות בגין הצורך בהגשת תגובות רבות".

ראשית, ציין השופט, "מעורך דין בעל רישיון, ידע וכישורים, מצופה שלא יוגשו כל-כך הרבה בקשות לעיון חוזר בקשר להחלטות טריוויאליות, שלא מוצאות חן בעיניו. שיפנה בערעור למחוזי".

אל מעבר לכך, עו"ד לפידות "הגדיל לעשות שעה שהתפרץ אתמול לתוך אולם הדיונים, מבלי שתיק זה כלל קבוע לדיון, הפסיק את מהלך הדיונים של תיקים אחרים (כשבאותו יום נידונו מספר רב של קדמי משפט ושני תיקי הוכחות), ודרש לברר מול בית המשפט מדוע טרם ניתנה החלטה בבקשתו האחרונה.

"כאילו לא קיימת מזכירות, לא קיימים פקידי עזר, לא קיימים עוזרים משפטיים ומתמחים. 'נוהג' חדש בא לעולמנו (ולאולמנו) - להפסיק דיונים ולשאול ישירות את השופט מה קורה עם תיק מסוים בו הוגשה בקשה מסוימת במועד כלשהו, ולברר באיזה שלב של כתיבת ההחלטה נתון התיק".

קליין התלבט אם לפנות לוועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין כדי שתביע עמדה האם זו התנהגות ראויה ו"האם לא ראוי להתריע להפסיק נוהג נפסד זה", אך בסוף הסתפק בשלילת ההוצאות מלקוחו. (ת.א. 11047/08).