הנתיב הפתוח לעקוף את הפקק: שירות חדש מאפשר לקבל דיווחים על עומסי תנועה בזמן אמת

ה-Traffic Message Channel שיושק בארץ יאפשר לבעלי מכשירי ניווט שונים לתכנן את מסלול הנסיעה בהתאם ; לדברי גיא דה-פיצ'וטו, מנכ"ל חברת רונלייט דיגיטל, "ה-TMC הוא קפיצת מדרגה בתרבות הנהיגה המקומית ואימוץ הסטנדרט של המדינות המתקדמות בעולם"

האפשרות להתחמק מעומסי התנועה הייתה עד היום נחלתם הבלעדית של משתמשי ה-GPS הסלולריים בארץ. הסיבות לכך היו טכנולוגיות, מכיוון שמכשירי הניווט הייעודים כמו מיו, QUE או איתוראן, לא היו מסוגלים לקבל דיווחים על הנעשה בכבישים.

בקרוב, המצב ישתנה. מכשירי ה-GPS ישודרגו על-ידי שירות ה- TMC -Traffic Message Channel שיושק בארץ על-ידי מספר חברות. השירות, שקיים במדינות רבות באירופה ובארה"ב, מאפשר לבעלי מכשירי ניווט שונים לקבל דיווחים על עומסי תנועה בזמן אמת, ולתכנן את המסלול בהתאם.

חברת Mio, בשיתוף עם רונלייט דיגיטל, הציגה אתמול את רשת ה-TMC-Mio FreeWay - שתספק דיווחי תנועה בזמן אמת לנהגים בעלי מכשירי Mio מסדרת Moov. פרויקט ה-TMC בוצע במשך כשנה על-ידי רונלייט דיגיטל והושלם לאחר פיילוט ארצי שהתקיים בשיתוף עם קול ישראל. הפרויקט התבסס על ניסיונה של החברה ב-18 מדינות בעולם ועל חברת ITIS Traffic Services, המתמחה באספקת נתוני תנועה בזמן אמת.

בדומה לשאר שירותי ה-TMC שיושקו בארץ, יפעל שירות Mio FreeWay באמצעות שימוש בתת-תדר FM RDS, שבו יקבל הנהג אוטומטית דיווחים ותצוגה של עומסי תנועה: מיקום העומס, משך הזמן לחצותו, מרחק וטווח וגם ניווט תוך התחשבות בעומסי התנועה - כולל אפשרות להצגת מסלולים חלופיים עוקפי עומס ודיווחים על אירועים שונים המתרחשים בכביש (תאונות או רכבים תקועים), בכיסוי ארצי של 120 כבישים מרכזיים. מודל החיוב של Mio בארץ, הינו תשלום חד פעמי של 400-500 שקל לרכישת המתאם.

לדברי גיא דה-פיצ'וטו, מנכ"ל חברת רונלייט דיגיטל, "ה-TMC הוא קפיצת מדרגה בתרבות הנהיגה המקומית ואימוץ הסטנדרט של המדינות המתקדמות בעולם". מלבד רולנייט, שתי חברות נוספות מתכננות להביא את ה-TMC לישראל: איתוראן ו-Nav N Go המייצרת את תוכנת הניווט iGO.