משקיעים בדירקט קפיטל: "המוסדיים רוצים לצלוב את אריה פרשקובסקי שכולם יראו"

(עדכון) דירקט קפיטל הציעה לבעלי האג"ח את השליטה בחברה, לאחר שהודיעה סופית כי לא תוכל לעמוד בהחזר החוב סך ההתחייבויות 738 מיליון שקל ; המוסדיים לא יאשרו את ההצעה אם לא תשופר

"המוסדיים רוצים לצלוב את אריה פרשקובסקי שכולם יראו" כך אמרו הערב חלק מהמשקיעים במסגרת אסיפת האג"ח של חברת הנדל"ן דירקט קפיטל . "לחברה יש נכסים טובים בהיקף של כ 700 מיליון שקל. בכלכלה נורמלית עולמית לא היינו מתקשים לממש אך היום יש הארכה במחזור החיים של העסק ואנו צריכם פרק זמן נוסף", אמר אריה פרשקובסקי, המנכ"ל ומבעלי השליטה בחברה.

דירקט קפיטל, בשליטת משפחת פרשקובסקי, פרסמה הבוקר הסדר חוב למחזיקי שלוש סדרות האג"ח של החברה, לקראת אסיפת מחזיקי האג"ח התקיימה היום אחר-הצהריים. משפחת פרשקובסקי לא מכניסה את היד לכיס ומציעה מניות של החברה הנמצאת בהפסדים במקום תשלום בזמן.

ארבעה ימים לאחר שהודיעה סופית כי לא תוכל לעמוד בהחזר החוב שלה, מציעה חברת הנדל"ן להחליף חוב של כ-120 מיליון שקל למניות רגילות המהוות כ-55% מסך הון המניות שלה.

יתרת אגרות החוב, כ-125 מיליון שקל, יומרו ל-125 מיליון שקל באג"ח מסדרה חדשה ויהיו ניתנות להמרה למניות. במידה ומחזיקי האג"ח ימירו גם את הסדרה החדשה, הם יגיעו לשליטה של 75% בחברה. חלוקת הסכומים בין שלוש הסדרות השונות תקבע על-פי הערכה כלכלית.

סדרת האג"ח החדשה תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן, עם ריבית בשיעור של 6.25% לשנה. הריבית בגין שלוש השנים הראשונות לא תשולם ותצטרף לתשלומי קרן האג"ח. הקרן, הריבית הנצברת והריבית השוטפת יפרעו בחמישה תשלומים שנתיים שווים, החל מ-2012.

סך האג"ח של דירקט קפיטל 250 מיליון שקל ערך נקוב. סדרות האג"ח נסחרות בתשואה של מאות אחוזים. לחברה התחייבויות שוטפות בהיקף של 131.5 מיליון שקל, והתחייבויות לזמן ארוך של 606 מיליון שקל. במקרה של מימוש נכסים על-ידי דירקט קפיטל יתבצע פירעון מוקדם של האג"ח החדשות, בתנאי שבקופת החברה יוותר סכום למימון שוטף של צרכיה למשך שנתיים.

פרשקובסקי הסביר באסיפה הערב שב-10 החודשים האחרונים התפוצצו שתי עסקאות כתוצאה המשבר העולמי. הנכס הראשון במרכז בלגרד עם זכויות בנייה ל-64 אלף מ"ר והשני פרויקט בהיידראבד בהודו.

פרשקובסקי אמר שנעשה מאמץ לעמוד בהתחייבויות כלפי מחזיקי האג"ח והציע לנהל משא ומתן מול נציגות של מחזיקי האג"ח. לטענת דירקט קפיטל הנזקים יצומצמו אם מכירת הנכסים תדחה. המשמעות של הסדר החוב של דירקט קפיטל הוא העברת השליטה בחברה באמצעות מניות לבעלי האג"ח.

אחד ממחזיקי האג"ח פנה לפרשקובסקי ואמר: "אם הייתי רוצה אקוויטי הייתי קונה בבורסה מניות. אנו רוצים בטחונות. שבעל השליטה יכניס יד לכיס וייתן לנו משהו".

אריה פרשקובסקי אמר הערב שהוא מסכים לשעבד נכסים לטובת מחזיקי האג"ח, אך שווים 10 מיליון אירו בלבד. "החברות הפרטיות שלי נמצאות באותו מצב", ציין.

המוסדיים רוצים לראות שיפור בהצעה להסדר, אחרת יפעלו לדרוש פרעון מיידי. שרון חינקיס, ממגדל שוקי הון, סיכם: "ההצעה של פרשקובסקי זה לבזבז זמן שבועיים אם היא תישאר אותו דבר". הנציגות שנבחרה על ידי מחזיקי האג"ח תפעל לשיפור הצעת הסדר החוב עד לאסיפה הבאה בעוד שבועיים.

[לאתר אפיקים סולידיים]