גרינפיס בחלונות הגבוהים

רק בתל אביב יכולים כנראה לגור בכיף מועדון לילה טרנדי, יחד עם ארגון סביבתי בינלאומי. ארגון גרינפיס הבינלאומי, הפועל למען הגנה על איכות הסביבה, שכר לאחרונה 200 מ"ר ברחוב החשמונאים 113 בתל אביב, בבניין אליו נכנס לפני שלושה חודשים הבר שנחשב לדבר החם ביותר בסצנת הבילויים התל אביבית, "החלונות הגבוהים". בקומה העליונה, דרך אגב, יושב משרד אדריכלים.

את הבניין רכש לפני שמונה חודשים יהלומן נתנייתי מידי אבירם דולינגר ושותפים, תמורת 1.5 מיליון דולר. מאז הוא שיפץ את הבית בעלות של 100 אלף דולר וכעת סיים לבצע בו את כל ההשכרות, שמניבות לו 13.3% תשואה שנתית.

החלונות הגבוהים שכרו 750 מ"ר בבניין בחודש ספטמבר, בתיווכו של אסף שמר, לשעבר מנהל המחלקה המסחרית של חברת ייעוץ הנדל"ן מ.א.ן נכסים. העסקה כללה מרתף שמהווה בר, קומת קרקע שמהווה כניסה ובר, קומה ראשונה לאירועים וקומה שנייה שמשמשת למשרדי החברה. דמי השכירות עומדים על 10,000 דולר לחודש - 13 דולר למ"ר.

המועדון הוא בבעלות חיים לוזון, לשעבר מבעלי בר דורותי גייל ברחוב אבן גבירול, וכן בבעלות שי דוידוף ודורון אוסידון, המחזיקים גם במועדון וויסקי א-גוגו בנמל תל אביב.

העסקה מול גרינפיס, שגם היא נעשתה בתיווכו של שמר, מתייחסת לשטח של 200 מ"ר בקומה השנייה של הבניין, לפי שכר דירה של 11 אלף שקל לחודש - 55 שקל למ"ר. אגב, הבר הפופולארי והארגון הבינלאומי זוכים אם תרצו להנחת "סלב": משרד האדריכלים משלם בבניין שכר דירה של כ-80 שקל למ"ר לחודש.

לדברי שמר, הבניין הוא בחכירה מעיריית תל אביב, בדומה למרבית הבניינים ברחובות החשמונאים, הארבעה וקרליבך. הוא מוסיף כי החכירה בתוקף עד שנת 2025 וכי לנכס זכויות בנייה נוספות לפי תב"ע קיימת.

ועוד דבר: ל"גלובס" נודע כי היהלומן, שהבניין נמצא בבעלותו, מחזיק נכסים נוספים בסביבה, כולל הנכס שמושכר לטיב טעם ברחוב החשמונאים 91, בשטח של כ-400 מ"ר. *