איש העסקים עודד קובו גייס כמיליארד דולר להשקעות בתחום המדיה

קובו, יו"ר קבוצת התקשורת koolanoo, גייס כשני שליש מהסכום מקרן ההשקעות הקטארית QIA

על רקע המיתון העולמי, גם בתחום התקשורת והמדיה, השלים עודד (D.O) קובו, בנו של איש העסקים בבו קובו, גיוס הון של כ-980 מיליון דולר עבור בית ההשקעות החדש שהקים, "שלנו פריווט אקוויטי". ל"גלובס" נודע כי קובו מתעתד להשקיע את הכסף בחברות מדיה ותקשורת, ולאחרונה אף קיים מגעים ראשוניים עם חברת ואיקום, בעלת ערוץ MTV, לשם רכישת חלק מנכסיה.

עוד נודע כי קובו, בן ה-34, גייס שני שליש מהכסף מרשות ההשקעות הקאטרית QIA, ושליש מהכסף גויס מאילי מדיה רוסיים ומחברות השקעה הפועלות בבריטניה. בשנים האחרונות מתגורר קובו בסין, שם ייסד את הרשת החברתית Koolanoo גרופ. קבוצת Koolanoo גם עוסקת בהשקעות במגזר האינטרנט הסיני.

בחודש אוגוסט האחרון דווח כי Koolanoo גייסה סכום של 25 מיליון דולר, במסגרת סבב גיוס שלישי אותו היא ערכה. Koolanoo הוקמה ב-2006 על-ידי גיא גרינברג וקובו. החברה מתמחה כאמור בפיתוח פלטפורמות לרשתות חברתיות ושיתוף וידיאו שכוללות גם כלי שיווקי. יחד עם הגיוס האחרון עליו דיווחה Koolanoo, גייסה החברה סכום של כ-33 מיליון דולר. בשלב ה-Seed השקיעה בה קרן ההון סיכון גיזה חצי מיליון דולר, במסגרת תוכנית אופק של הקרן, ולאחר מכן הגדילה את ההשקעה ל-3 מיליון דולר, בזמן שכולנו השקיעה ברשת החברתית המקומית 360Quan. גיזה הייתה שותפה גם בסבב הגיוס השני, שנאמד ב-5 מיליון דולר, וכן בסבב האחרון בו השקיעה לצד גוף משקיעים בינלאומי ששמו לא נחשף.

ב-Koolanoo מועסקים כיום למעלה מ-100 עובדים. מטה החברה ממוקם בבייג'ינג, ויש לה סניפים גם בישראל ובהונג-קונג. החברה מחזיקה במספר נכסים אינטרנטיים נוספים בסין, בהם הדפדפן הסיני iQ. קובו משמש כיו"ר Koolanoo וכן יו"ר ומנכ"ל "שלנו", הפועלת מלונדון. קובו נולד בישראל, גדל בהונג קונג, למד בניו יורק ובלונדון ומתגורר כאמור לחילופין בבייג'ינג ובלונדון.

גורמים המקורבים לקובו אמרו באחרונה כי "שלנו PE" כבר משקיעה בחברת 2C3I, חברת תשתיות אינטרנט וטלקום סינית. כאמור, עתה ככל הנראה מתכוון קובו לרכוש נכסי מדיה בארה"ב.

ממשרדו של עודד קובו נמסר: "אין תגובה".