בראק קפיטל הישראלית מקימה מרכז קניות ובידור בפרברי מוסקבה בהיקף של 54 אלף מ"ר

מנהל החברה במוסקבה מסר כי המימון להקמת הפרויקט התקבל עוד קודם לפרוץ המשבר, אך סירב למסור פרטים. גם פרטי ההשקעה לא נחשפו, אך לדברי מומחה נדל"ן רוסי ההשקעה הדרושה בהקמתו תסתכם ב-70-75 מיליון דולר

משבר הנדל"ן בשיאו גם במוסקבה, אולם דווקא כעת פועלת חברה הרשומה בהולנד בבעלות ישראלית על פרויקט חדש להקמת מרכז מסחר ובידור חדש בפרברי הבירה מוסקבה. היזמית, חברת בראק קפיטל נדל"ן, בראשה עומד שמעון ויינטרוב ושותפיו רונן פלד ורוני יצחקי, מתכוונת להקים קומפלקס של קניות ובידור בהיקף של 54 אלף מ"ר.

הקומפלוקס מיועד לקום בעיר ליוברצי (Lyubersti), פרבר במזרח מוסקבה ואחת הערים המאוכלסות והצפופות ביותר באזור מוסקבה, כך מדווח מגזין הנדל"ן הרוסי "Vedomosti". השוכר העיקרי בקומפלקס תהיה רשת הענק של הסופרמרקטים SPAR, כאשר הקמתו של המרכז צפויה להסתיים כבר ברבעון הראשון של 2010.

המגזין מדווח כי שתי חברות הייעוץ לפרויקט אמרו כי בראק קפיטל הפכה להיות בעלת המפעל "טורגמאש", הנמצא בשטח המיועד לקומפלקס, כאשר אנשי בראק קפיטל במוסקבה אישרו את הכוונה לפתוח את המרכז בתחילת 2010.

מנהל החברה במוסקבה מסר כי המימון להקמת הפרויקט התקבל עוד קודם לפרוץ המשבר, אך סירב למסור פרטים. גם פרטי ההשקעה לא נחשפו, אך לדברי מומחה נדל"ן רוסי ההשקעה הדרושה בהקמתו תסתכם ב-70-75 מיליון דולר.

פעילות זו אינה הראשונה או היחידה המתוכננת לבראק קפיטל ברוסיה. לחברה בניין רב-תכליתי לחנויות, מחסנים ומשרדים בשטח של 10.4 אלף מ"ר ב-Baza, 10 ק"מ דרומית למרכז מוסקבה; מרכז מסחרי בשטח של 27 אלף מ"ר ב-Dmitrov באזור מוסקבה, גם שם השוכר העיקרי היא רשת SPAR; ומרכז לוגיסטי של 35 אלף מ"ר באזור מוסקבה בסמול לנמל התעופה שרימטיבו.

קבוצת בראק קפיטל נדל"ן הוקמה ב-1992 ומאז מעורבת בפעילות נדל"ן ותשתית ברחבי הגלובוס. מאז הקמתה השקיעה יותר מ-8 מיליארד דולר במיזמי נדל"ן בעיקר בארה"ב ובאירופה. *