המרוויחים והמפסידים מעדכון המדדים: מגדל, שופרסל והראל השקעות בדרך למעו"ף; וריפון, קבוצת דלק ודלק רכב בדרך לצאת מהמדד

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המעו"ף] בעדכון של מדד ת"א 100 צפויות לצאת מהמדד: המלט, דלק נדל"ן, קמהדע, ברן, אלרון, סקופ, אמפל, ביטוח ישיר, מיטרוניקס, קרדן ישראל, אזורים, אלרוב ואפריקה מגורים

עדכון המדדים הקרוב, שהתאריך הקובע שלו היה אתמול, צפוי לזעזע את הרכב המדדים המובילים בבורסה בת"א. תנאי ההשתייכות למדד המעו"ף ותל אביב 100 הוגמשו בעקבות המשבר הכלכלי שפגע בשווי השוק של חברות רבות. שיעור החזקות הציבור המינימלי ירד ל-20% בשני המדדים כששווי שוק החזקות הציבור בחברות צריך לעמוד על 400 מיליון דולר במדד המעו"ף ועל 100 מיליון דולר במדד ת"א 75 המהווה חלק ממדד ת"א 100 ביחד עם מדד המעו"ף.

מסקירה בנושא של ליאת גלזר מלידר שוקי הון עולה כי קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה היא אחת המפסידות הגדולות מעדכון המדדים. מניית הקבוצה ומניית החברה הבת, דלק רכב צפויות לצאת מהמעו"ף כשהחברה הבת, דלק נדל"ן צפויה להיגרע ממדד ת"א 100.

דלק רכב רשמה צניחה של 68% בשווי השוק שלה משיא של 5.62 מיליארד שקל ל-1.78 מיליארד שקל. הבעלים של קבוצת דלק, יצחק תשובה, רכש מניות של הקבוצה ב-10 מיליון שקל והגדיל את החזקתו בקבוצה מ-61.28% ל-61.81%. דבר שעדיין לא סייע לה להיות עם שווי שוק גבוה יותר מחברת הראל השקעות שנכנסת במקומה למדד.

מהמעו"ף צפויה לצאת גם חברת וריפון שרשמה ירידה חדה בערך השוק שלה בשנה האחרונה. כששתי חברות נוספות, שצפויות להיכנס למדד המעו"ף בעדכון הקרוב הן שופרסל , ומגדל ביטוח .

המשבר, בולט בפגיעתו בחברות הנדל"ן כשדלק נדל"ן , אלרוב , אזורים ואפריקה מגורים יוצאות ממדד ת"א 100.

לתל-אביב 100 נכנסות: מעברות , אורכית , הבינלאומי , אידיבי אחזקות , דלק ישראל , ומלונות דן . המניות שיוצאות מהמדד: קמהדע , המלט , ברן , אפריקה מגורים , מיטרוניקס , אמפל אמריקן וסקופ .