גמול של רקנאטי פורעת חלק מהחובות של עצמה: ביצעה רכישה חוזרת של אג"ח ב-13 מיליון שקל

החזר מלא של החוב שנרכש היה עולה לרקאנטי קצת יותר מ-66 מיליון שקל לאחר הצמדה, כך שגמול יכולה לרשום לעצמה רווח של כ-53 מיליון שקל מהרכישה

רק לפני שבוע אמר ליאון רקנאטי, בעל השליטה (68.5%) בחברת גמול השקעות שהחברה מעוניינת להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח במטרה למקסם את התשלומים לנושי החברה. מי שנכח באסיפה לא קיבל עידוד שיזכה לראות את מלוא כספו בחזרה, אך כעת מסתבר שהחברה דווקא די מאמינה באג"ח של עצמה. גמול דיווחה אתמול (ב') בערב לבורסה כי ביצעה אתמול רכישה עצמית של אג"ח של החברה בסכום של כ-13 מיליון שקל.

הרכישה בוצעה לפי שער של 27 אג' לאג"ח אחת. החזר מלא של החוב שנרכש היה עולה לרקאנטי קצת יותר מ-66 מיליון שקל לאחר הצמדה, כך שגמול יכולה לרשום לעצמה רווח של כ-53 מיליון שקל מהרכישה.

לפני שבוע, נזכיר, התקיימה אסיפת סוערת של בעלי האג"ח של גמול, שהגיעה לשיאה באמירה של רקנאטי: "אין לי אפשרות להשקיע סכומים נוספים בחברה. המשבר הפיננסי פגע גם בשאר הנכסים שלי".

באותה האסיפה אמר רקנאטי גם: "אני עושה הכל כדי לשפר את המצב. אתם ואני נמצאים בסירה אחת. הפסדתי ביחד עם כולכם, לא עשינו עסקה טובה. עשיתי לא מעט עסקאות בחיי וזו העסקה הכי גרועה שביצעתי. כאשר נכנסתי להשקעה בחברה, היא נראתה מבטיחה והיה נראה ששוי נכסיה גבוה".

חברת ההחזקות גמול, שבשליטת ליאון רקאנטי, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 179 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-21 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. חלק ניכר מההפסד נובע מהפרשות לירידת ערך של נדל"ן ושל נכסים פיננסיים. ההון העצמי של החברה נשחק מתחילת השנה ב-54% ל-168 מיליון שקל, ותזרים המזומנים של החברה שלילי בהיקף של 42.6 מיליון שקל.

רקנאטי רכש את השליטה בגמול השקעות רק לפני כשנה מידי אייל יונה בדצמבר 2007, לפי שווי של 600 מיליון שקל. היום עומד שווי השוק של החברה על 35 מיליון שקל.