נופלים כמו זבובים: גם סובארו פורשת מאליפות העולם בראלי

אחרי שהונדה פרשה מהפורמולה 1 וסוזוקי הודיעה כי היא עוזבת את אליפות העולם בראלי, יצרנית רכב יפנית נוספת הודיעה כי לא תתחרה השנה בראלי ; הפרישה אמורה לחסוך לסובארו 220 מיליון דולר בשנה

תאגידי הרכב היפניים נמצאים במשבר קשה. לפחות אם בוחנים את היחס שלהם לספורט המוטורי בתקופה האחרונה.

ב-5 בדצמבר הודיעה הונדה שהיא עוזבת את הפורמולה 1, כחלק מקיצוץ רוחבי של 13% בהוצאות החברה. עשרה ימים לאחר מכן, סוזוקי החליטה לפרוש מסבב אליפות העולם בראלי (WRC) בגלל "ההתכווצות בהיקף מכירות הרכבים". אמש (ג') הגיע תורה של סובארו. תאגיד הרכב החליט לפרוש מהראלי אחרי שהשתתף בו 20 שנים רצופות.

"בעקבות ההידרדרות במצב הכלכלי, היינו חייבים לקחת את ההחלטה הזאת", התבטא איקרו מורי, נשיא חברת האם של סובארו. הפרישה אמורה לחסוך לחברה, שרווחיה צפויים לצנוח השנה ב-46%, כ-220 מיליון דולר בשנה.

סובארו זכתה שש פעמים באליפות העולם בראלי, ופרישתה מותירה למעשה את ה-WRC ללא יצרניות יפניות.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט