הבאנר מת? בין 8 ל-10 מיליון הקלקות על באנרים בחודש בישראל

ינון לנדנברג, מנכ"ל אידיאולוג'יק: אנחנו מצליחים להגיע ל-1.5 מיליון הקלקות בחודש" ; אופיר רשף מקרן בסמר ונצ'רס פרטנרס: "חלק גדול מחברות האינטרנט נסגרות כי פשוט אין צורך אמיתי במוצר שלהן"

"כולם אוהבים להגיד שהבאנרים מתו, שאף אחד לא מקליק על פרסומות באינטרנט ושאף גולש לא ממלא טפסים און-ליין, אבל בפועל, אנחנו מצליחים להגיע ל-1.5 מיליון הקלקות בחודש", כך אמר ינון לנדנברג, מנכ"ל אידיאולוג'יק, בכנס "מפגש היזמים", שנערך אתמול (ג'), ועסק בפרסום באינטרנט וההזדמנויות שהוא מייצר. הכנס נערך ביוזמת טליה טוב לפיד. לנדנברג הוסיף כי מדי חודש נרשמות בין 8 ל-10 מיליון הקלקות על באנרים בישראל.

לנדנברג דיבר על הקמפיין האינטרנטי של אובמה, כמקרה מבחן למותג שהפנים כי חייבים לשמור על קשר עם הצרכנים, או במקרה הזה עם הבוחרים. "בשביל שאנשים יאהבו את המותג שלך, אתה חייב לשמור על קשר מתמיד עם הלקוחות. לא מספיק לעשות אירוע לקוחות אחד בשנה, אלא ליצור מערכת יחסים טובה, שתמנע מהלקוח לבגוד בך".

אופיר רשף, מקרן ההון סיכון בסמר ונצ'רס פרטנרס, אמר שניתן לחלק את השחקנים הגדולים בעולם השיווק באינטרנט ל-3 קבוצות. "חברות שמשיגות את הלקוחות שלהן דרך האינטרנט, חברות שנשענות על מודל עסקי של הכנסות מפרסום ואת החברות שנמצאות בתווך - הן מפתחות מוצר במטרה להביא את הפרסומת הנכונה, לאדם הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון".

רשף טען עוד כי למרות הסברה הרווחת שחברות נסגרות בשלב פיתוח המוצר, מרביתן נסגרות דווקא בשלב המכירות. "זה נכון שחלק מהחברות נסגרות כי הן לא מצליחות לגייס כסף, אבל חלק גדול מהן נסגרות כי פשוט אין צורך אמיתי במוצר שלהן או שקשה מאוד להגיע לכלל הצרכנים. לכן אני מאמין שקודם כל צריך לחשוב מה אפשר למכור, למשל לבדוק בגוגל מהם החיפושים הפופולריים ביותר או לחפש אחר ביקושים שאין להם עדיין מענה ורק אז להתחיל לפתח את המוצר".

לגבי חברות שנשענות על המודל הפרסומי, אמר רשף כי "תקציבי הפרסום המקוון לא הולכים לגדול בזמן הקרוב". לדבריו, המפתח להצלחה הוא להקים אתר מפוקס, שנשען על קהילה שהיא שוות ערך למפרסמים, קרי מפרסמים שיהיו מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף עבור פרסומת מפולחת. רשף הוסיף כי חברות צריכות להשקיע משאבים בקידום המוצר באמצעות מנועי החיפוש (SEO). "צריך שליוזרים יהיה קל למצוא את האתר, וגם חשוב שהמוצר יהיה ויראלי, כלומר שלאנשים יהיה צורך אמיתי להפיץ אותו הלאה, כמו סקייפ למשל".