דלק נדל"ן מוסיפה עוד נכס לרשימת המימושים: מעמידה למכירה את קניון חיפה לפי 250 מ' ש'

שלחה הצעת מכירה לחברות ביטוח וחברות נדל"ן מניב ; לפני שבוע פירטה דלק נדל"ן את רשימת הנכסים שתמכור תמורת 1.09 מיליארד שקל, בין השאר כדי לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח; קניון חיפה לא נמצא ביניהם

חברת דלק נדל"ן , שבשליטת יצחק תשובה, מעמידה את קניון חיפה שבבעלותה (70%) על המדף לפי שווי של 240 עד 250 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". החברה שלחה הצעת מכירה לחברות הביטוח ולחברות נדל"ן מניב.

לפני שנה הגדילה דלק נדל"ן נכסים מניבים, החברה בת של דלק נדל"ן (80%) ושל חברת הביטוח מגדל (20%) את אחזקתה בקניון חיפה לכדי 70% כשרכשה 20% תמורת 52 מיליון שקל. ה-30% הנוספים בקניון מוחזקים על ידי חברת סאמיט.

הקניון, שממוקם במבואות הדרומיים של חיפה סמוך לכביש 4, משתרע על פני 52.4 דונם וכולל 96 אלף מ"ר בנוי, מתוכם 29 אלף מ"ר משמשים מסחר להשכרה. הקניון ממוקם בקרבת המטה הראשי של חברת החשמל, קניון קסטרא ומרכז הקונגרסים.

בשנה שעברה הוחלט לפתוח את הקניון לציבור גם בימי שבת החל משעות הצהריים ולפנות את מתחם בתי הקולנוע, שטרם הושכר לגורם אחר. הקניון מתמודד עם תחרות בעיקר מצד הגרנד קניון שבשליטת רשת קניוני ישראל מקבוצת בריטיש ישראל (70%) וגד זאבי (30%) וקניון ה-CINEMALL, לשעבר לב המפרץ, בבעלות שופרסל (37%), אמפל (37%) של יוסי מימן ואורי דורי (26%).

כן פועל בחיפה קניון הסיטי סנטר במושבה הגרמנית שאפריקה ישראל מחזיקה בו 46%. במרכז הכרמל פועל מרכז חורב שבשליטת גזית גלוב ישראל (50%) ונצבא (50%).

הקניון אינו הנכס היחיד שאותו דלק נדל"ן מנסה לממש. בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי דלק נדל"ן מכרה את בניין המשרדים בית הרצל בתל אביב לבנק דיסקונט תמורת 42 מיליון שקל. בסוף ספטמבר החברה חתמה על הסכם למכירת שלושה נכסים מניבים בתל אביב לחברת הביטוח מגדל תמורת 275 מיליון שקל על רקע הצורך של החברה להשיג מזומנים כדי להחזיר את הלוואת הענק שנטלה ממריל לינץ' לרכישת רשת RoadChef הבריטית.

העסקה כללה 25% ממגדלי זיו שברמת החי"ל תמורת 118 מיליון שקל, 50% מבניין בית ציון תמורת 112 מיליון שקל ומלוא הזכויות במגדל סהר תמורת 45 מיליון שקל. מדלק נדל"ן נמסר בתגובה כי "הקניון איננו על המדף ולא מתנהלים לגביו מגעים".