עו"ד ישראל פרי, שהורשע בגניבת מיליונים מניצולי שואה, מציע: ועדת כלכלנים ושופט בדימוס יכריעו בתביעה הייצוגית נגדי

פרי, שהורשע בגניבת 320 מיליון מארק גרמני מ-9,000 לקוחות בפרשת הפנסיה הגרמנית: "אני יודע בוודאות של 100% שוועדה כזאת, המורכבת מאנשי כלכלה שיוכלו להבין את פרטי העסקה, תטהר את שמי לחלוטין"

עו"ד ישראל פרי, שהורשע בגניבת 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות בפרשת הפנסיה הגרמנית, ונשלח ל-12 שנות מאסר, מציע פיתרון חסר-תקדים לסיום התביעה הייצוגית שהוגשה נגדו: מינוי ועדת מומחים כלכלית נייטרלית, בראשות שופט עליון בדימוס, שתכריע האם נגרם נזק ללקוחותיו.

באמצעות עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט, ישראל וולנרמן ופרופ' עמרי ידלין, מתחייב פרי כי אם הוועדה תקבע כי ללקוחות נגרם נזק, הוא מוותר על הליכי המשפט האזרחיים ומתחייב לשלם את הנזק.

פרי מבקש להוריד אחת ולתמיד מסדר היום את הטענה שגרם נזק ללקוחותיו, בכך שלא העביר פרמיות לחברת ביטוח חיצונית (וביצע ביטוח עצמי) או שגבה פרמיה גבוהה מדי. לכן הוא מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב למנות ועדה שבה שני מומחים מתחומי הכלכלה והביטוח, ובראשה יעמוד שופט מומחה בדימוס.

הוועדה תכריע בשאלת קיומו של נזק, "תוך שהמשיבים מוותרים מראש על כל טענה במישור הייצוגי, ונכונים כי הכרעת הוועדה תאושר כהכרעה בתביעה ייצוגית".

פרי אמר היום (ד'): "אני יודע בוודאות של 100% שוועדה כזאת, המורכבת מאנשי כלכלה שיוכלו להבין את פרטי העסקה, תפזר את כל הדיסאינפורמציה שהופצה ותטהר את שמי לחלוטין".

בתוך כך, מבקש התובע הייצוגי מהעליון רשות ערעור על החלטת המחוזי, שלא לדון בשלב זה בבקשתו למנוע זמנית מפרי את המשך גביית פרמיות הביטוח, עד שתוכרע התביעה הייצוגית. באמצעות עו"ד דורון לוי ממשרד עמית פולק מטלון ושות' הוא טוען, כי המשך גביית דמי הביטוח, שבית המשפט קבע שמהווה גניבה, היא אוזלת-יד של מערכת המשפט.