ד"ר דוד קליין: "לא יודע אם באופן מאסיבי, אבל בנק ישראל יילך בעקבות בנקים אחרים בעולם וימשיך להוריד את הריבית"

הנגיד לשעבר בגלי צה"ל: "ההשפעות של הפחתות הריבית בארה"ב הולכות וקטנות ואין בהן די כדי להשיג את המטרות של המדיניות הכלכלית" ; מנכ"ל שקל אג'יו: "הריבית בישראל צפויה לרדת ב-1% נוסף עד סוף החודש" ; דעה/אדריאן פילוט: הפעם כבר לא נופתע

"ההשפעות של הפחתת הריבית בארה"ב הולכות וקטנות ואין בהן די כדי להשיג את המטרות של המדיניות הכלכלית. לא רק שאין לאן להוריד יותר, אלא האפקט לא עושה כבר את העבודה שנעשתה כשהכלכלה התנהלה בצורה סדירה". כך אמר הערב (ד') נגיד בנק ישראל לשעבר, ד"ר דוד קליין, בראיון לגלי צה"ל.

"הפחתת הריבית עשויה להביא תועלת במשך הזמן, אבל ההשפעה המיידית שלה קטנה. הצעד הזה בלבד כבר לא מספיק לחילוץ הכלכלה. צריך להפעיל אמצעים נוספים, והאמריקנים, בניגוד ליפנים, עושים את זה", הוסיף קליין.

כשנשאל האם בנק ישראל יילך בעקבות עמיתו האמריקני ויוריד את הריבית באופן מאסיבי, השיב קליין: "אני לא יודע אם באופן מאסיבי, אבל אני מניח שבנק ישראל יילך בעקבות בנקים אחרים בעולם כפי שעשה עד היום והריבית תהיה נמוכה יותר".

עוד אמר קליין: "מצבו של המשק הישראלי טוב יותר מאשר זה של המשק האמריקני, עד כמה שזה נשמע מפתיע. אני לא בטוח שהממשלה צריכה להזרים כסף למשק. די בצעדים שהיא נוקטת".

כשנשאל מתי ישראל תצא מהמשבר, ענה הנגיד לשעבר: "ההערכה המקובלת היא שנה וחצי. אחרי הבחירות תהיה גם ממשלה, ואני מקווה יציבה, ואז יהיה הרבה יותר יעיל להתמודד עם הבעיות הכלכליות".

מנכ"ל שקל אג'יו: "הריבית בישראל תרד ב-1% עד סוף דצמבר"

"נגיד בנק ישראל צפוי להגיב להפחתת הריבית בארה"ב ב-0.75% עד 1% ולהפחית את הריבית בישראל בשיעור דומה. לא מן הנמנע כי ההפחתה תיעשה בשתי מנות, הראשונה כבר בימים הקרובים 0.5%, כאשר השנייה תהיה במועדה בסוף החודש, בשיעור דומה". כך העריך היום (ד') גדעון בן נון, מנכ"ל שקל אג'יו מקבוצת שקל.

על התחזקות השקל בעקבות הורדת הריבית החדה של הפדרל ריזרב אתמול אמר בן נון: "התיקון החד של השקל מול הדולר היום הוא זמני, ובימים הקרובים נראה התחזקות מחודשת של הדולר לרמות הקרובות יותר ל-4 שקלים, בהן הוא נסחר בתקופה האחרונה".