קשיים ב-VoIP? ווקלטק מוכרת פטנטים ותשובה מוכר את דלתא 3

אתמול הודיעה ווקלטק על מכירת ארבעה פטנטים נוספים, שלושה אמריקניים ופטנט אחד ישראלי לאחר שלפני מספר חודשים כבר מכרה החברה מחצית מהפטנטים שהיו ברשותה - 11 במספר

שתי חברות ישראליות קטנות שעוסקות בתחום ה-VoIP (העברת קול על גבי הרשת) ונמצאות כבר תקופה ארוכה במגמת ירידה, פרסמו ביומיים האחרונים הודעות מהותיות שיכולות להעיד על מצבן הרעוע. ווקלטק, חלוצת תחום ה-VoIP, הודיעה על מכירת פטנטים שלה, ואילו בעל השליטה בדלתא 3, יצחק תשובה, מכר את כל אחזקותיו.

חברת ווקל-טק מהרצליה כבר מכרה לפני מספר חודשים מחצית מהפטנטים שהיו ברשותה, 11 במספר. אתמול הודיעה החברה על מכירת ארבעה פטנטים נוספים, שלושה אמריקניים ופטנט אחד ישראלי. הרוכשת, Masinolli Fund Limited Liability Company, תשלם תמורת הפטנטים 7 מיליון דולר. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטורים, ולאחר השלמתה ווקלטק תקבל רישיון עולמי, לא בלעדי, לשימוש בפטנטים לצורך פיתוח ושיווק של מוצריה.

"ההסכם מוכיח את הערך שמיוחס לטכנולוגיה ולפתרונות של ווקלטק", אמר מנכ"ל החברה, עידו גור. "מכירת הפטנטים תאפשר לנו להגדיל את פיתוח המוצרים ומאמצי המכירות והשיווק שלנו, בהתאם ליעדינו האסטרטגיים", הוסיף.

גור הדגיש שלמכירת הפטנטים אין השפעה על הפיתוח הנוכחי והעתידי של המוצרים והיא תחזק את המאזן, עובדה שלדבריו תסייע לווקלטק לממש את הפוטנציאל הגדול בשוק. ווקלטק נסחרת ברשימת הקפיטל מרקט של הנאסד"ק בשווי של 1.6 מיליון דולר, ירידה של כ-80% בשנה האחרונה.

בדלתא 3 הירושלמית, שרק בשבוע שעבר החליפה מנכ"ל, מחליפה גם בעלים. מדיווח שהעבירה אתרי השרון שבבעלותו של תשובה, נמסר כי כל מניות החברה בדלתא 3 (36%) נמכרו לפי מחיר של 3 סנט למניה. בסך הכול נמכרו כ-11.9 מיליון מניות תמורת כ-358 אלף דולר, בעסקה שמשקפת לדלתא 3 שווי של 986 אלף דולר בלבד. החברה נסחרת ברשימת הבולטין בורד, אליה עברה לאחר שלא עמדה בתנאי הסף של המשך מסחר ברשימה המשנית של הנאסד"ק. זאת מכיוון שמנייתה ירדה מתחת לדולר, ובשנה החולפת איבדה כ-95% מערכה.