דסק"ש הודיעה על השלמת מכירת החזקה של 8.5% במניות חברת התקשורת הברזילאית GVT

העסקה הושלמה ב-18 בדצמבר 2008 והתמורה שקיבלה דסק"ש בגין המניות שנמכרו הסתכמה בכ-83 מיליון שקל ; בגין המכירה תרשום דסק"ש ברבעון הרביעי של שנת 2008 רווח נקי הנאמד בכ-13 מיליון שקל

דסק"ש הודיעה היום כי ב- 18 בדצמבר 2008 הושלמה מכירת 8.5% מהון המניות המונפק של חברת התקשורת הברזילאית GVT לבעל השליטה בה, שאול שני. התמורה שקיבלה דסק"ש בגין המניות שנמכרו הסתכמה בכ-83 מיליון שקל. בגין מכירה זו תרשום דסק"ש ברבעון הרביעי של שנת 2008 רווח נקי הנאמד בכ-13 מיליון שקל.

בדסק"ש הודיעו כי לאחר המכירה האמורה, מחזיקה דסק"ש כ-9.6% ב-GVT, וההשקעה תטופל ממועד זה ואילך לא כהשקעה בחברה כלולה אלא כהשקעה זמינה למכירה.

אחוז ההחזקה הנ"ל מבוסס על הון המניות המונפק של GVT בניטרול המניות שנמכרו כאמור. כמו כן, לאחר העסקה הנ"ל, מחזיקה GVT, בעקיפין, כ-19% ב-GVT (Holding) S.A הברזילאית.

נזכיר, כי ביטול מכירה כוללת של החברה בא על רקע המשבר בשווקים והנפילות במניית GVT ברזיל, שמחירה נחתך ביותר מ-20% מאז נחתם ההסכם המקורי בספטמבר האחרון.
העסקה החדשה שדווח עליה, כוללת מכירה של רק מחצית מאחזקות אי.די.בי פיתוח בחברה, ובמחיר נמוך יותר, והיא צפויה להניב לאי.די.בי רווח הון של 7 עד 19 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע, כי היא תמומן עצמאית על ידי שני, ללא עזרה במימון מגורמים בנקאיים.

דסק"ש ואי.די.בי פתוח מחזיקות כל אחת ב-16.4% ממניות חברת antilles GVT ביחד עם שני, וזו מחזיקה ב-GVT הולנד, המחזיקה ב-23% ממניות GVT ברזיל הציבורית. לפיכך, GVT הולנד תמכור 3.9% ממניות GVT ברזיל לשני במחיר של 21.5 ריאל למניה, המהווה דיסקאונט של כ-27% על מחיר המניה בשוק כיום - 27 ריאל. הסכום יעבור לחברה האם antilles GVT, וזו תרכוש 8.5% ממניותיה המוחזקות על-ידי אי.די.בי, במהלך המזכיר buyback. דסק"ש תקבל עבור מכירה זו 29-90 מיליון שקל, תלוי בזכות הסירוב שיפעילו שותפותיה ב-GVT.