המצב הכלכלי הלא מעודד משכיח כנראה את טרנד הבריאות: 18 מיליון סופגניות ייאכלו בחג

התאחדות התעשיינים: מחיר הסופגניות עלה ב-5% בהשוואה לשנה שעברה ; מחיר הנרות עלה ב-10%

המצב הכלכלי הלא מעודד משכיח כנראה את טרנד הבריאות מזיכרונם של הישראלים, וגם לא גורם להם לאכול פחות סופגניות. על פי נתוני התאחדות התעשיינים, 18 מיליון סופגניות בהיקף כספי של כ-57 מליון שקל יימכרו בחנוכה הקרוב, מה שמעיד על גידול של 3% בהשוואה לשנה שעברה.

ההאטה הכלכלית לא מתבטאת אגב גם במחיר הסופגניות, שעלה ב-5% ונע בין 3 ל-10 שקל לסופגנייה. היצרנים, מצידם, טוענים כי לולא המיתון הייתה ההתייקרות גבוהה בהרבה, וכי המצב אילץ אותם לספוג כ-7% מעליית מחירי חומרי הגלם והאנרגיה.

הנתונים מצביעים על כך שהקיצוץ, אם יש כזה, בא לידי ביטוי דווקא בגודלה של הסופגנייה, וכי השנה ישנה עלייה משמעותית במכירת סופגניות בגודל "מיני". למעשה, 40% מהסופגניות שנאכל יהיו סופגניות מיני, השוקלות 35-50 גרם (לעומת 80-100 גר' משקלה של סופגנייה רגילה). זאת לעומת 6 מיליון סופגניות מיני שנמכרו בחנוכה אשתקד.

ואם בענייני בריאות עסקינן, הצרכנים, הרי שהשנה מוצעת גם אלטרנטיבה לא מטוגנת - סופגנייה אפויה. אלה, לדברי היצרנים, תופסות 5% משוק הסופגניות והן נמכרות במחיר זהה למטוגנות.

במקביל, יימכרו השנה כ-42 מיליון נרות, גידול של 5% לעומת חנוכה אשתקד, מכירות הנרות יסתכמו בכ-4.7 מיליוני שקלים. מחירה של חבילת נרות נע הוא 3.30-4.40 שקל - עלייה של כ-10% במחיר לעומת אשתקד. גם הנרות המהודרים התייקרו, והם נמכרים ב-6.60-15.60 שקל.