בזק מתכוונת להוציא לפרישה מוקדמת 245 עובדים ב-2009

בשל כך, עלות התוכנית תגדל ב-77 מיליון שקל ; בעקבות הקיצוצים: בכלל פיננסים חוזרים על המלצת "תשואת יותר" אך מורידים את מחיר היעד ל-7.6 שקלים

בזק דיווחה היום (א') כי בהמשך להודעתה מאוקטובר בעניין החלטת דירקטוריון החברה לאשר פרישה של כ-135 עובדים בעלות של 100 מיליון שקל, בסוף השבוע הוחלט להגדיל את היקף הפרישה המוקדמת לשנת 2009 ל-245 עובדים, בעלות כוללת של 177 מיליון שקל, בהתאם לתנאי ההסכם הקיבוצי מדצמבר 2006.

בתוך כך, צחי אברהם מכלל פיננסים ברוקראז' מפרסם עדכון סקירה לבזק, ובו חוזר על המלצת "תשואת יתר", אך מעדכן את מחיר היעד מ-8 שקלים ל-7.6 שקלים למניה, הגבוה ב-26.6% משער הפתיחה היום.

האנליסט פותח ומציין כי בזק הציגה תוצאות חיוביות בשנה החולפת, בעיקר על רקע יישום הקיצוצים, הנובעים מקיטון כח אדם בפעילות הקווית של החברה. אברהם מצפה להאצת הפריסה של רשת הסיבים האופטיים החדשה של החברה, שתעביר הילוך לאורך 2009. לדבריו, הצלחה של המהלך תוכל להתבטא במובילות מול המתחרים, קיצוץ בהוצאות כלליות והורדה נוספת של כח אדם.

בכלל פיננסים ממדלים הפרשה לפיצויים בשלוש השנים הבאות, לנוכח צפי ליישום שלב ב' בהסכם מול העובדים. כמו כן, לנוכח צפי להאטה משמעותית בצמיחה ופגיעה בסקטור העסקי, מניחים ירידה גדולה יותר בטלפוניה בשנתיים הבאות.

בנוסף, בבית ההשקעות ממדלים (מלשון מודל) ירידה ב-EBITDA (רווח ללא הוצאות פחת, מס, ריבית והפחתות). אמנם, אומר אברהם, בזק היתה אמורה להראות שיפור בשנה הבאה, אך השלב הראשוני של השקת הרשת החדשה בפלאפון - משמעותו עליות נוספות. בנוסף, בכלל פיננסים מתמחרים הפרשה לפיצויים כחלק מקיצוץ עתידי של היקף העובדים. שתי ההשפעות הללו אמורות להציג שיפור בטווח הארוך, ובבית ההשקעות מצפים לגידול במרווח ה-EBITDA בשנים שלאחר מכן.

אשר לדיבידנד, אברהם מאמין שבזק תמשיך לחלק 100% מהרווח הנקי שלה (שנמוך מהתזרים הפנוי), עם תשואת דיבידנד פוטנציאלית של כ-10% לכל אחת מהשנים 2008 ו- 2009.

לבסוף, האנליסט מצפה לירידה מינורית בהכנסות הקבוצה כולה, שנובעת בעיקר מהצפי להאטה משמעותית בשנה הבאה, כאשר עיקר הפגיעה מבוטאת דרך ירידה בהכנסות מטלפוניה שרגישה יותר לנעשה בשוק העסקי.

בנוסף הוא מניח פגיעה בהכנסות של yes מיישום השידורים הקרקעיים וירידה קלה של בזק בינ"ל, שיתמודדו מול הכניסה של פרטנר לתחום. על חלק מהירידה הזו תפצה פלאפון, שצפויה להגדיל את נתח השוק שלה, להעלות את ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת למנוי) של לקוחות קיימים ולמכור ציוד בהיקף גדול יותר.