המיליארדר היהודי אמריקני איירה רנרט, מקורבו של בנימין נתניהו, הפסיד עד 200 מיליון דולר מהונאת מיידוף

כך מעריך מגזין "פורצ'ן" ; רנרט הוא שותפם של זלמן שובל ושלמה גרופמן בקרן הנדל"ן פייר ; "סביר לתמוה האם סטיבן פיינברג, מייסד סרברוס, השקיע אצל מיידוף"

המיליארדר האמריקני איירה רנרט, מקורבם של פוליטיקאים ישראליים, בעיקר בצד הימני של המתרס, ותורם גדול למוסדות דת ותרבות בישראל, הפסיד עד 200 מיליון דולר בהונאת הפונזי הענקית של ברנארד מיידוף, לפי פורצ'ן מגזין.

רנרט, יהודי אורתודוכסי ולשעבר בעל השליטה במפעל לייצור רכבי האמר, הקים את מרכז אינגבורג רנרט (אשתו) ללימודי ירושלים באונירסיטת בר-אילן. הוא תורם, בין השאר, לבית-ספר לאמנות בצלאל, לתזמורת הפילהרמונית הישראלית ולארגוני צדקה. הוא מרבה לתרום ספרי תורה לבתי-כנסת בישראל ותרם להקמת בית-הכנסת במשכן הנשיא. יש לו בית מפואר ליד רחוב הנביאים בירושלים. פעילותו העסקית בישראל מתמצה בשותפות בקרן הנדל"ן "פייר" בשליטתם של זלמן שובל ושלמה גרופמן.

שובל אמר אמש לגלובס, כי אין לו, לבנק ירושלים או ל"פייר", כל קשר להשקעות רנרט בקרן של מיידוף.

רנרט נחשב מקורב מאוד לבנימין נתניהו. היו לו יחסים קרובים גם אריאל שרון, לימור לבנת ועוזי לנדאו. הוא אירח את שרון לארוחת ערב כאשר ראש הממשלה לשעבר ביקר בניו-יורק ב-2005.

הדיווח על ההפסד לכאורה של רנרט כלול בכתבה על בית הכנסת של השדירה החמישית, שרנרט משמש כיו"ר הדירקטוריון שלו. בית-הכנסת מונה בין חבריו כמה מעשירי הקהילה היהודית בארה"ב. נשיא בית-הכנסת הוא עזרא מרקין, בעל השליטה בקרן אסקוט, שכל הונה, כך מתברר עתה, נוהל ע"י מיידוף וקרוב לוודאי התאדה.

מרקין הוא גם בעל השליטה בקרן גבריאל, שיושבת על חמישה מיליארד דולר, ויש לו קשריים פיננסיים עמוקים עם סטיבן פיינברג, מייסד קרן הגידור סרברוס. כזכור, חברו סרברוס וגבריאל יחדיו ב-2005 במיזם השתלטות על בנק לאומי. המיזם לא צלח אך לשתי הקרנות יש עדיין אחזקות בשווי של קצת פחות מ-10% בבנק. מרקין משמש גם כיו"ר GMAC, הזרוע הפיננסית של יצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס, שנתונה בשליטת סרברוס.

"מרקין ופיינברג הם ידידים ותיקים", כותב פורצ'ן. "מרקין סייע במימון המיזמים הראשונים של פיינברג, ופיינברג השקיע עם מרקין באופן סדיר במשך שנים רבות, לפי כמה מסמכי השקעה שבהם מופיע שמו של מרקין כמשקיע משותף (עם פיינברג)".

"פיינברג לא הודיע על שום הפסדים שקשורים בהונאת מיידוף, אך כמי שהיה בן טיפוחיו של מרקין, סביר לתמוה האם פיינברג לא השקיע סכום כלשהו אצל מיידוף", מציין המגזין. לפי הכתבה, דובר של פיינברג לא הגיב על בקשות לקבלת תגובה.

אך לא כל חברי בית הכנסת נפגעו מהעוקץ של מיידוף. רון פרלמן, יו"ר רבלון וחבר בקהילה, מסר, באמצעות דובר, כי לא היתה לו שום מעורבות עם מיידוף. מיידוף, אגב, היה אומנם מרושת בבית-הכנסת של השדירה החמישית אך לא היה חבר בו.