מיקו צרפתי: "אנו מבקשים להביא לעבודה את התקליטור בו לסקר מדבר ולשים אותו במיכלי מיחזור האשפה"

(עדכון) יו"ר ועד עובדי חברת חשמל לעובדים: "מר לסקר החליט לצלם ראיון אישי בכיכובו יתרה על כך הופק תקליטור מרשים שוב בכיכובו ונשלח לכל אחת ואחד מכם הביתה"

אחרי שהודיע שלא יעבור בשקט על החלטת המנכ"ל, עמוס לסקר, להתחיל ביישום תוכנית ההתייעלות בחברה, ועד עובדי חברת החשמל עובר מאיומים למעשים. ארגון העובדים, בראשות היו"ר דוד (מיקו) צרפתי, הורה היום (ב') לעובדים שלא לאפשר את כניסת חברי ההנהלה הבכירה לאף אחד מאתרי החברה ומשרדיה, וזאת במחאה על יישום תוכנית "מצפן" באופן חד צדדי.

ההנחיה של הוועד כוללת גם את ארבעה מנהלי האגפים החדשים שמינה המנכ"ל עמוס לסקר במסגרת תחילת יישום תוכנית מצפן.

ל"גלובס" נודע עוד, כי במקביל הפסיקו העובדים את התחזוקה היזומה של תחנות המשנה לחלוקת חשמל וזאת כחלק מהעיצומים עליהם החלטה המזכירות הארצית. הפסקת התחזוקה בתחנות המשנה האחראיות למיתוג החשמל לא צפויה לגרום לשיבושים באספקה, אך היא מגבירה את הסיכוי לתקלות במערכת ההשנאה, במיוחד כאשר יש בצריכת החשמל.

גורמים המקורבים להנהלת חברת החשמל אמרו בתגובה, כי העובדים נקטו בצעד בריוני וזאת למרות שעד כה ננקטו צעדים ארגוניים בלבד שלא גרמו לפיטורין בחברה. לדברי הגורמים, הצעדים בהם נוקטים העובדים ממחישים את דברי המנכ"ל עמוס לסקר, שלפיהם אין לאפשר לוועד מעורבות בניהול חברת החשמל.

בכירים בוועד העובדים אמרו בתגובה, כי מדובר רק בצעד ראשון במסגרת המאבק עליו החליט הוועד כנגד תוכנית ההתייעלות החד צדדית שמגבש המנכ"ל עמוס לסקר במטרה לפטר 2,500 איש בחברה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה, כי "הנהלת חברת החשמל ממשיכה לנהל את החברה ותדאג להמשך אספקת החשמל הסדירה".

בנוסף בחברה מסרו כי התקליטור של החברה יצא בתיאום בשליחות לבתים ולא היה אמור להיות מופץ אתמול כפי שהוועד טוען.

מטעמו של צרפתי יצא מייל לעובדים: "אנו נמצאים בעיצומו של מאבק עז. הנהלת החברה בראשות המנכ"ל עמוס לסקר מנסה לנצל את המשבר הכלכלי לצורך ביצוע מחטפים וכרסום במעמד ארגון העובדים, העובדים וזכויותיהם".

"אנו כנציגיכם ומתוך אחריות, מפעילים אתכם ונוקטים בצעדים ארגוניים שונים,
מטבע הדברים אין אנו מעוניינים לפרט את הצעדים או להודיעם מראש. כל חבר ועד
יעדכן בשטח את העובדים מה עליהם לעשות. אנו קוראים לכם שוב לא לשתף פעולה עם חברי ההנהלה, לא ללכת לישיבות עמם, לא לענות לטלפונים שלהם ולא להכניסם לאתרי החברה".

"כמו כן, במידה ויש עובדים המשתפים פעולה עם ההנהלה נא לדווח לנציגי הארגון
ולהוקיע את העובדים הנ"ל מתוכנו. גיבורי הרגע הללו המתכננים להרוויח מהסדר
החדש "בעולם החדש" לא ראויים להיות חלק מאיתנו ולא יצליחו לפגוע במאבקנו
הצודק".

"נקודה נוספת, במסגרת הקיצוצים והחיסכון של המנכ"ל, מר לסקר החליט לצלם
ראיון אישי בכיכובו יתרה על כך הופק תקליטור מרשים שוב בכיכובו ונשלח לכל
אחת ואחד מכם הביתה. אנו מבקשים להביא את התקליטור לעבודה ולשים אותו במיכלי מיחזור האשפה. מאבק זה הוא על עתידנו ומקום עבודתנו".

לא מדובר בפעם הראשונה שחל קצר בין לסקר לעובדים. לפני כן לסקר אף פתח בלוג בשביל שיפנו אליו. בכירים בחברה אמרו היום ל"גלובס" כי מתמיהה העובדה שאין כסף לחברה ומבצעים התייעלות אך יש לחברה כסף לשלוח תקליטורים לכל העובדים לביתם.