אפיק הירדן יוצרת תקדים בתחום הסדרי החוב: נכסי הנדל"ן המשמשים כבטחונות יעברו לידי נאמן האג"ח

כך עולה מטיוטת ההסדר שתגיש החברה ; מדובר בנכס בבאר שבע ובמקבץ הנכסים ברמלה, שיעברו לשליטה ותפעול של מחזיקי אג"ח ב' ; בנוסף, תידחה החברה את כלל תשלומי הסדרה למועד הפדיון הסופי - בשנת 2016

את מה שלא הצליחה אפיק הירדן להשיג באסיפת מחזיקי האג"ח שלה לפני כשלושה שבועות, מבקשת החברה שזכתה בדו"חותיה הכספיים להערת "עסק חי" להשיג כעת, באסיפה המחודשת של בעלי האג"ח ביום רביעי הקרוב. חברת הבינוי ופיתוח הנדל"ן בשליטת יאיר ושלמה עיני דיווחה הבוקר (ב') לבורסה על מתווה משופר להצעת הסדר החוב לבעלי האג"ח שלה. ממנו עולה, כי נכסי הנדל"ן המשמשים כבטחונות יעברו לידי נאמן האג"ח.

ההצעה מתייחסת למחזיקי סדרת האג"ח ב' בלבד, שבגינן משועבדים נכסים (שעבוד ראשון על פרויקט אביה השופט בבאר שבע ושעבוד שני על מקבץ נכסים ברמלה). אלו יעברו לשליטה ותפעול של מחזיקי אג"ח ב', באמצעות הנאמן - הרמטיק. כך יוכלו לקבל מחזיקי האג"ח את התקבולים העודפים מתפעול נכסי הנדל"ן או ממימוש שלהם - על חשבון פרעון האג"ח. זאת, לאחר שלא פרעה את תשלום הקרן בסוף נובמבר האחרון.

המתווה יחודי, כיוון שלראשונה מציעה החברה לפרוע את סדרת האג"ח מהנכסים שאוגחו באמצעות הסדרה, בדומה לתזרים המזומנים הקיים במוצרי חוב מגובי ערבויות (CDO), במנגנון המכונה "Pass-Through". כך למשל, אוגח מקבץ הנכסים ברמלה באמצעות חברה ייעודית (SPC) - "והדרת הנפקות (2006)". דירותיו, אגב, מושכרות באמצעות עמידר. בבאר שבע מדובר על בנין להשכרה לסטודנטים בשכונה ד' בעיר.

ההסדר הוכן על-ידי עו"ד אייל ידווב, שותף בגיזה-זינגר-אבן ופרופ' רוני עפר מאוניברסיטת תל-אביב. המתווה האמור כולל גם דחייה של כלל תשלומי הסדרה למועד הפדיון הסופי - בשנת 2016. בנוסף, מתחייבת אפיק הירדן להשלים ממקורותיה עד 2 מיליון שקל שיופקדו בידי נאמן הסדרה. ערכה המתואם (נטו) של סדרת אג"ח ב' עומד על 59.32 מיליון שקל, אך הסדרה נסחרת לפי שווי שוק של 17.2 מיליון שקל בלבד - 29% ממנה.

לצורך הוצאתו לפועל של ההסדר, נדרש אישורם של בעלי האג"ח בסדרות האחרות של החברה, א' ו-ג' . בעוד נכסי נדל"ן של אפיק הירדן אוגחו לצורך סדרה ב', הרי שמחזיקי סדרה ג' נחותים מבחינת בטחונות, מה שבא לידי ביטוי גם ברמות התשואה בהן הסדרות השונות נסחרות: 53.26% היא התשואה השנתית נטו לפידיון באג"ח ב' ו-199.41% בסדרה ג', נכון לשעת הכנת הידיעה. באג"ח א' התשואה היא הנמוכה ביותר, ועומדת על 11.7%. הסדרות אינן מדורגות, צמודות למדד המחירים לצרכן ונושאות ריבית קבועה בשיעור 5.5%-6.8%. המח"מ שלהן נע בין 1.24-3.87 שנים נטו. גם כאן, בולטת התשואה לפדיון בסדרה ג' למרות המח"מ הקצר ביותר.

אפיק הירדן אגחבאפיק הירדן אגחב

[לאתר אפיקים סולידיים]