בקרוב יתקיים ניסוי גמילה מעישון באמצעות צפייה בטלוויזיה

במרכזו של כל פרק בסדרה שתשודר בערוץ הבריאות יומחז הליך ההתנקות על ידי שחקן שיגלם את דמותו של מעשן במהלך שהותו בכל אחד ממדורי הגמילה

בשורה מעט שונה לציבור המעשנים: בקרוב יתקיים ניסוי גמילה מעישון באמצעות צפייה בטלוויזיה. לצורך הפרויקט לוהק שחקן תיאטרון הקאמרי שלעבר, ארז שפריר, והסדרה "מפסיקים" תשודר מדי יום (א'-ה') בשעה 17:00 ובשידור נוסף בשעה 21:30 החל ב-4 בינואר בערוץ הבריאות.

במרכזו של כל פרק יומחז הליך ההתנקות באופן קליל על ידי השחקן שיגלם את דמותו של המעשן במהלך שהותו בכל אחד ממדורי הגמילה.

לצד האילוסטרציות הפיקטיביות של רגעי ההתלבטות, המשבר והניצחון, יספק המדריך חומרים תיעודיים כגון אינפורמציה מפורטת מצד מומחים שונים בתחום, עצות ממנחי סדנאות מכל קשת הדיסציפלינות וראיונות עם מעשנים בהווה וכאלה שהפסיקו לעשן. הסדרה הופקה בשיתוף חברת התרופות פייזר.

הפרק הראשון בסדרה יעסוק בשלב ההכחשה של המעשנים, האופוריה ושבירתה. הפרקים שלאחר מכן יעסקו בנושאים כמו נזקי העישון, הדימוי של המעשנים בעיני עצמם ובעיני הסובבים אותם, פגיעות בריאותיות, נזק מיידי לקרובי משפחה ועד לפרק האחרון בסדרה, שיעסוק ברווחים שמקבל הנגמל מסיגריות - אישיים, חברתיים, כלכליים, פיזיולוגיים.

המדריך יחשוף עובדות שונות: מדי שנה נרשמים בישראל כחצי מליון ימי אשפוז הנובעים כתוצאה מעישון אקטיבי. עלות האשפוזים מוערכת בכ-4 מיליארד שקל. אומדן זה אינו כולל קניית תרופות וביקורים אצל רופאים. 14% מהמיטות בבתי החולים תפוסות ע"י חולים בשל מחלות הקשורות בעישון טבק. עוד מתברר כי במדינת ישראל כיום, המיסוי על הסיגריות מגיע ל-3.3 מיליארד שקל בשנה, רווח נקי למדינה מתוכם 0 שקלים משקיעה המדינה בגמילה.