בדרך לאוויר נקי: ועדת הכלכלה אישרה את המעבר לתקן יורו 5 על בנזין וסולר

הצו ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2009 ויכלול את כל תחנות הדלק וסוגי הדלקים לכלי הרכב ; יפחית את פליטות הגופרית בתחבורה בכ-80%-90%

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') את הצו של משרד התחבורה המורה על מעבר לתקינה אירופאית על בנזין וסולר, המכונה יורו 5, שתביא להפחתה משמעותית בפליטת גופרית מכלי רכב ממונעים.

תקן יורו הינו תקן אירופי לשמירה על איכות הסביבה, אשר מגדיר את רמת פליטת המזהמים המותרת ממנוע רכב. התקן מתעדכן אחת למספר שנים, ותנאיו מוחמרים עם כל עדכון.

דלקים לפי תקן יורו 5 נקיים יותר ומתאימים לדור הבא של המכוניות, בעלות מערכות מנוע חדישות וידידותיות יותר לסביבה. תדלוק רכבים בדלקים מתקן יורו 5 יפחית את פליטות הגופרית בתחבורה בכ-80%-90%.

יו"ר הוועדה, ח"כ רוברט אילטוב, בירך על המהלך וטען כי זוהי התקדמות משמעותית לקראת אוויר נקי בישראל. "לציבור בישראל יש הזכות לאוויר נקי, בוודאי כשהטכנולוגיה קיימת. כולי תקווה כי מהלך זה הוא הראשון בשינוי תפיסה בכל תחומי החיים שיביא גם לשמירה על הסביבה וגם לעלייה באיכות החיים של הציבור".

הצו ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2009, ויכלול את כל תחנות הדלק וסוגי הדלקים לכלי הרכב.

נציין כי כיל הודיעה כבר בתחילת נובמבר על מעבר לדלקי יורו 5 בכל רכבי החברה: פרטיים, רכבים כבדים, ציוד הנדסי, משאיות ועוד וזאת, כחלק מהשקעות כיל בייעול צריכת האנרגיה והפחתת הפליטות לסביבה בחברה.