כמו בארה"ב: המתמודדים לראשות הממשלה יענו לשאלות הגולשים ב- YouTube

אתר שיתוף קובצי הווידיאו YouTube וחדשות ערוץ 2 הודיעו על השקת אתר בחירות משותף. התאמות ישראליות נעשו למודל האמריקני

אתר שיתוף קובצי הווידיאו YouTube וחדשות ערוץ 2 הודיעו היום (ב') על שיתוף פעולה, שבמסגרתו ישיקו אתר בחירות משותף, לאחר חודשיים של עבודה משותפת. האתר האינטראקטיבי יאפשר לגולשים להפנות שאלות למועמדים לראשות הממשלה.

המודל עליו מבוסס הקמפיין, דומה למתכונת שקיים YouTube בארה"ב עם CNN, במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, כאשר עשו בו התאמות למאפייני מערכת הבחירות בישראל. בגיבוש המודל לקחו חלק אנשי גוגל ו-YouTube שהיו אחראים על העימות האינטרנטי, שהיה במערכת הבחירות בארה"ב.

במסגרת הפרויקט, מוזמנים הגולשים להעלות שאלות ל-YouTube הישראלי, באמצעות מצלמה ביתית. בין השאלות שיועלו לאתר תתקיים תחרות, ומתוך 5 השאלות שיקבלו את הניקוד הגבוה ביותר, הן על-ידי הגולשים והן על-ידי מערכת האינטרנט של חדשות ערוץ 2, ייבחרו השאלות שיופנו לשלושת המועמדים לראשות הממשלה.

בנוסף שואל/ת השאלה שתיבחר לזוכה יוזמן לאולפני חדשות ערוץ 2, כדי להפנות את שאלתו למועמדים. שלב ההצבעה הסופית יתקיים ב-11 לינואר, ושבוע לאחר מכן יוכרזו הזוכים.

לדברי גוגל ישראל, מטרת ערוץ הבחירות האינטרנטי הייחודי והראשון מסוגו, היא להעניק לציבור הבוחרים פלטפורמה חדשנית להצגת השאלות הבוערות שעל סדר היום, לחבר בין המצביעים למועמדים ולעודד את מעורבותם.

דנה וייס, מגישת התוכנית "פגוש את העיתונות", נבחרה להוביל את שיתוף הפעולה בין שני הגופים. החל מהערב יעלה פרומו בערוץ 2 תחת הסלוגן "קול אחד יכול לשאול". המהלך יגובה בקמפיין פרסום רחב היקף הן בערוץ 2 והן באתרי האינטרנט המובילים.

ריקי דרורי, סמנכ"ל השיווק של גוגל ישראל, אמרה בתגובה: "YouTube מאפשר לבוחרים ולמועמדים לתקשר באופן שהיה בלתי נתפס בבחירות הקודמות. לראשונה בהיסטוריה, מתאפשר לנו להעניק לבוחרים את תחושת המעורבות החברתית ולשאול את ראש הממשלה הבא של ישראל שאלות בווידיאו ולקבל תשובה בשידור חי".

אבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2, הוסיף כי "אנו שמחים להיות הראשונים שמעלים אתר אינטראקטיבי ייחודי כזה בישראל".