פרוביג'נט גייסה 10 מיליון דולר בהובלת קרן לייטספיד

החברה, שפועלת בתחום שבבים לתעשיית התמסורת האלחוטית, גייסה עד היום כ-55 מיליון דולר ; המנכ"ל, דן חרש: "המשקיעים ביקשו לתת לנו כסף. בגלל האי ודאות בשוק, זה נראה לנו טוב להיענות להצעה"

למרות שסיכומי הרבעון הרביעי של השנה עוד לא התפרסמו, מותר להניח שהם יאמתו את התחזיות הקודרות להאטה וקיפאון מבחינת היקפי ההשקעות בהיי-טק. ובכל זאת, מי שעדיין תהיה לה תרומה חיובית לשורה התחתונה הזו היא Provigent. החברה השלימה סבב גיוס הון חמישי בהיקף של 10 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון האמריקנית לייטספיד.

מאז הקמתה בשנת 2000, גייסה פרוביג'נט 54.5 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי, משורה של משקיעים, בהם קרנות ההון סיכון הישראליות ואמריקניות פיטנגו, סקויה קפיטל, גלובספן קפיטל פרטנרס, מגמה ונצ'ר פרטנרס, אסנד טכנולוג'י ונצ'רס, דלתא ונצ'רס; ד"ר אנדרו ויטרבי, מייסד חברת קוואלקום; וריי סטאטה, מייסד חברת Analog Devices.

למרות המשבר והתחזיות הקשות בנוגע למצבו של שוק המוליכים למחצה, פרוביג'נט החליטה לגייס. ההחלטה באה כי המשקיעים פנו אליה והציעו כסף וכי היה נראה למנהליה נכון, לאור המשבר, לרפד את חשבון הבנק. בשנה האחרונה החברה הכפילה את כוח האדם שלה וגם עכשיו היא מחפשת עובדים חדשים. פרוביג'נט נחשבת למובילה עולמית בתחומה ונהנתה ב-2007 מהכנסות שהוערכו לפי חברת המחקר IVC ב-12 מיליון דולר.

פרוביג'נט פועלת בתחום של ייצור שבבים (SoC) לתעשיית התמסורת האלחוטית (Broadband Wireless Transmission). דן חרש, מנכ"ל החברה, מסביר כי "אנחנו מספקים מערכות על שבב לתחום תשתיות רשתות הסלולר. אלו שבבים לתמסורת האלחוטית שמחברת בין תחנות הבסיס לרשתות הסלולר. אנחנו מוכרים ליצרני המערכות שמוכרים ליצרני הרשתות".

רק בסוף השבוע האחרון פורסמו דוחות מדאיגים על שוק המוליכים למחצה החוזים ירידה של 31% בשנת 2009. לדברי חרש, "השוק שאנחנו פונים אליו, הוא כזה שרבים רואים אותו כ-Utility, משהו שעונה על צורך בסיסי. הצורך הוא כה בסיסי שאני יכול לספר כאנקדוטה, שאחד מהמשקיעים בחברה, ראה בדרך למשחק בייסבול איש חסר בית אבל מצויד בטלפון סלולרי. מצד שני, ברור שהשוק הזה 'יחטוף', אבל יחסית הוא שוק יותר עמיד במצב של משבר כלכלי עולמי".

חרש מזכיר שפרוביג'נט כבר שרדה את המשבר הקודם ולגבי המשבר הנוכחי הוא רואה בו דווקא כפוטנציאל שהחברה לא תיתן לו לחמוק מידיה. לדבריו, "כיום אנחנו החברה המובילה בתחום השבבים לתמסורת אלחוט. יש לנו מעל ל-50 לקוחות, ואנחנו החברה שמובילה בו ברמת ההכנסות. שוק המערכות מוערך ב-6.5 מיליארד דולר בשנה".

*אז למה גייסתם?

"החברה נקלעה למצב לא טיפוסי בימים האלה - המשקיעים פנו אלינו. קרן לייטספיד וגם גופים נוספים ביקשו לתת לנו כסף ובגלל האי ודאות המאקרו-כלכלית, זה נראה לנו דבר טוב להיענות להצעה, אם כי לא היינו חייבים את הכסף. הגיוס הנוכחי נעשה בהערכת שווי עולה לחברה".

*מה צפוי לכם ב-2009?

"אנחנו נערכים לגידול בכוח האדם, בעיקר לגידול כוח הפיתוח בתחומי הליבה, שהם תכנון שבבים אך גם בשבבי רדיו RF וגם דיגיטליים. שרדנו מיתון אחד. החברה קמה ב-2000 ותוך זמן קצר היינו בשוק תקשורת שנעלם. במבט לאחור, בשנות המשבר הקודם יצרנו את המוצרים שאחרי שהעולם יצא מהמיתון, היינו במצב אידיאלי. אנחנו רואים את ההזדמנות לייצר נכסים בתקופת מיתון". חרש אומר שהוא מקווה שכאשר המיתון יסתיים, החברה תהיה במצב שהיא תוכל לצאת להנפקה.

דוד גוסרסקי, שותף בלייטספיד, הוסיף כי "אנו מאמינים ששוק השבבים לתמסורת אלחוטית, בו פרוביג'נט פועלת, יגדל באופן משמעותי בשנים הבאות בעקבות העלייה התלולה בשירותי התוכן ובמספר המשתמשים הסלולריים, במיוחד במדינות המתפתחות".