איגוד הפרסום הבריטי באינטרנט מוביל מהלך לרגולציה עצמית

האיגוד מעוניין לגבש כללי התנהלות נאותים לפרסום לילדים באינטרנט ובסלולאר

קבוצת IAB U.K. שהיא איגוד הפרסום הבריטי באינטרנט מבקשת להוביל מהלך של רגולציה עצמית. ניק סטרינגר, מנהל תחום הרגולציה באיגוד אמר כי הקבוצה שיש בה 465 חברים, הכוללים נציגים של כלי מדיה מובילים וסוכנויות פרסום, מעוניינת לגבש כללי התנהלות נאותים לפרסום לילדים, באינטרנט ובסלולאר.

הוא אמר כי ענף הפרסום באינטרנט נמצא תחת בדיקה קפדנית, במיוחד בשל פעילות פולשנית העוסקת באיסוף מידע על התנהגות צרכנים (behavioral targeting), שהניעה את הרגולטורים באירופה ובארה"ב להדק את הפיקוח על האינטרנט.

ממשלת בריטניה והנציבות האירופאית הביעו לאחרונה את דאגתם מהצמיחה המואצת של איסוף המידע על התנהגות צרכנים החורג מכללי האתיקה וחיסיון המידע. זאת הסיבה ש IAB U.K. הקימה קבוצת עבודה שחברים בה נציגים של תאגידים כמו גוגל כדי לנסח תקנות רגולציה עצמה שיהיו חלק בלתי נפרד מהחוק. מהלך נוסף של IAB U.K. הקמת פורטל שישמש מקור מידע לצרכנים ויציג בפניהם כיצד הנתונים האישיים שלהם נאספים ואיזה שימוש לא חוקי או אתי נעשה בהם.

פרשנות העורך

מהלך זה נועד גם למנוע העברת תכנים לא רצויים מהאינטרנט למסך הטלביזיה. הרגולציה הנוכחית בארצות המערב, כולל ישראל, מפקחת על תכנים המשודרים בטלביזיה על ידי ערוצים מסחריים, כבלים ולוויין, אך התפשטות ה IPTV המאפשר העברת תכנים מהאינטרנט למסך הטלביזיה שאין עליהם פיקוח רגולטורי, עלולה לחשוף ילדים וגם מבוגרים לתכנים קשים ולא ראויים. בישראל לא מתבצעים עדיין מהלכים מעשיים להחלת רגולציה על תכני אינטרנט וסלולאר.