עובדי חברת החשמל ללא גבולות: יירטו אי-מייל שנשלח למנכ"ל עמוס לסקר ובו הנחיות מהיועץ אייל ארד כיצד להציג את תוכנית ההתייעלות

(עדכון) - המייל יצא מהכתובת של שר הפנים שטרית, אך ארד אומר כי הוא זה ששלח את המייל ; העובדים סבורים שמדובר בקנונייה פוליטית מצד "קדימה" נגדם ; בין המסרים שעל לסקר להעביר: התוכנית חיונית לחברה, המשבר הופך אותה לנחוצה יותר ואין בה השפעה על זכויות העובדים

המתיחות בין עובדי חברת חשמל למנכ"ל עמוס לסקר שוברת שיאים. העובדים יירטו היום (ד') דואר אלקטרוני למנכ"ל החברה ובו הנחיות מיועץ התקשורת של החברה אייל ארד, המשמש גם כיועץ התקשורת של מפלגת קדימה, כיצד להציג את תוכנית ההתייעלות.

המייל, שהגיע ל"גלובס", יצא מכתובתו של שר הפנים מאיר שטרית. אייל ארד הודה כי מדובר במייל שהוא שלח ממשרדו של השר דרך דיסק און קי, אך העובדים סבורים שישנה קנונייה פוליטית מאחורי הדברים ומדובר במזימה של מפלגת "קדימה".

המייל מכיל שאלות ותשובות ונקודות כיצד לעבוד.

כלים: ראיון וידיאו של 11 דקות עם עמוס, בלוג של עמוס, חוברת מוכנה על מצפן.

מייל לעובדים: במתאר תוכנית המקסימום מפורט בין השאר על קטע וידיאו בבלוג של עמוס, מסיבת עתונאים עמוס ומוטי, תידרוך שוטף, טיפים לעתונאים, שליחת חוברות לעובדים.

ישנה גם תוכנית מינימום ובה הצבת הווידאו של עמוס בבלוג, מייל לעובדים בפתח יום העבודה, משלוח חוברות לבתי העובדים, הודעות לקוניות לעתונים ותדרוכים אוף-דה-רקורד.

המסרים שעל לסקר להעביר: התוכנית חיונית לחברה, המשבר הופך אותה לנחוצה יותר, אין בה השפעה על זכויותיהם, חובת ההנהלה לייעל את החברה, "ניסינו הידברות עם ועדי העובדים ללא הועיל - הם לא רוצים להתקדם", תפקיד ההנהלה לנהל, כמנכ"ל חובתי לדאוג לחברה במצב השוק הנוכחי.

שאלות והצעות לתשובה

מה תעשה אם העובדים לא ישתפו פעולה - אני אומר לכם שבסוף העובדים ישתפו פעולה כי זה טוב לחברה ולעובדים.

האם אתה ערוך לעיצומים/השבתות/עד כדי פגיעה באספקת החשמל - אנחנו ערוכים לכך. נעבור תקופה קשה....

מאיפה יבוא המימון? - משרדי התשתיות והאוצר תומכים בתוכנית שמטרתה התייעלות וחיסכון.

האם תפנו לבית משפט? - אין כוונה כזו אלא אם תהיה פגיעה משמעותית באספקת החשמל לציבור.

כזכור, אחרי שאתמול מנעו מהמנהלים הבכירים להיכנס למתקני החברה, ועד עובדי חברת החשמל הורה היום (ג') לכל העובדים שלא להחתים כרטיס בכניסה למתקני החברה. משמעות ההוראה היא שכל רישום של כניסה ויציאה לעבודה נעשה בצורה ידנית וללא פיקוח, כאשר אין בקרה על שעות העבודה בפועל.

בנוסף העובדים קיבלו הוראה להמשיך ולמנוע את כניסתם של חברי ההנהלה הבכירה, מרמת מנהל אגף ומעלה, לאתרי החברה ברחבי הארץ. במקביל הוועד נוקט יד קשה כנגד עובדים המשתפים פעולה עם ההנהלה. בין השאר סגר הוועד את משרדם של 4 מנהלים בדרגי ביניים ששיתפו פעולה עם ההנהלה, ועל הדלת נכתב שלט שאומר "משתפי פעולה עם ההנהלה".

הוועד הנחה עוד את העובדים להשבית את כל מערכת התקשורת הפנימית בחברה ולנתק את הטלפונים לחברי ההנהלה.

ל"גלובס" נודע, כי גם באגף האספקה והאחסנה בחברה החלו שיבושים על רקע החלטת לסקר להעביר את האגף מחטיבת הכספים והכלכלה לחטיבת הלוגיסטיקה. בין השאר, העובדים באגף לא מקבלים פניות של ספקים.

על פי ההערכות, במידה והעיצומים לא יופסקו ביומיים הקרובים, הנהלת חברת החשמל תפנה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בדרישה להוציא צו מניעה להפסקת העיצומים. גורמים בהנהלה ציינו, כי העובדים מתנהגים בבריונות וזאת בשעה שננקטו צעדים ארגוניים בלבד וללא פיטורי עובדים.

הנהלת חברת החשמל מצידה עושה מאמצים לשדר עסקים כרגיל, ואתמול חלק מהדיונים התקיימו בבתי מלון וחלק אחר במשרדי חברת הפחם בת"א.

משרד האוצר הנחה בינתיים את חברת החשמל שלא לשלם שכר לעובדים ששובתים. כמו כן מנהל אגף משאבי אנוש בחברה, אבי אנתבי, שיגר מכתב לכל המנהלים בחברה לפיו כל עובד שלא יישמע להוראות ההנהלה יישלח הביתה ולא יקבל שכר.