42% מבני הנוער סבורים כי לתוכניות ריאליטי יש השפעה שלילית על בני נוער

כך עולה מסקר מיוחד של מכון סמית ; 96% מבני הנוער העידו כי הם צופים בתוכניות ריאליטי

42% מבני הנוער בישראל סבורים כי לתוכניות הריאליטי כגון: "האח הגדול", "היפה והחנון" ו"הישרדות" ישנה השפעה שלילית על בני הנוער. יחד עם זאת, 96% מבני הנוער צופים בתוכניות ריאליטי - כך עולה מסקר שנערך עבור המועצה הציונית בישראל על ידי מכון סמית לקראת פתיחת הקונגרס הציוני הארצי לנוער, ב-1 בינואר 2009.

בסקר השתתפו 400 בני נוער בגילאי 14-18 המהווים מדגם מייצג של בני הנוער במגזר היהודי. מהסקר עולה עוד כי 35% מבני הנוער סבורים כי בתל אביב מתפתחת תרבות חומרנית שמנוגדת לערכים הציוניים, 56% השיבו כי הם אינם מסכימים לגישה זו ו-9% לא הביעו דעה בעניין. בקרב אלו המגדירים עצמם כציוניים במידה רבה מאוד או די רבה או במידה מסוימת - רק 2% אינם צופים בתוכניות ריאליטי. לעומת זאת, בקרב אלו שמגדירים את עצמם כ"לא ציוניים", אחוז יחסית גבוה (כ-17%) ציינו שהם לא צופים בתוכניות ריאליטי.

עוד עולה מהסקר כי 59% מבני הנוער מגדירים עצמם כ"ציוניים" במידה רבה מאוד או די רבה. 9% מגדירים את עצמם כ"ציוניים" במידה מועטה ואחוז זהה השיבו כי הם כמעט או כלל לא ציוניים.

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל ומייסד הקונגרס, משה בן עטר, אמר היום כי, "ממצאי הסקר מדאיגים. עלינו לשנס מותניים ולפעול להעמקת ערכי הציונות בקרב בני הנוער. דווקא בתקופה של משבר ערכי בחברה הישראלית יש משמעות חשובה לכינוס מיטב הנוער ולהעצמתו. הנוער מחפש דמויות חיקוי להזדהות עם החברה והמדינה".