ידידים לעת בחירות: לבני ועיני נפגשו וסיכמו כי "שיתוף פעולה בין כל הגורמים טוב למשק"

לבני היא זו שיזמה את הפגישה, כדי לחזק את הקו הכלכלי-חברתי שלה לקראת הבחירות הקרובות, ולהדגיש כי היא תומכת בהידברות משולשת בין הממשלה, המעסיקים וההסתדרות

שרת החוץ ציפי לבני נפגשה בשעה האחרונה עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, על רקע החשש מהתגברות גל הפיטורים במשק.

לבני היא זו שיזמה את הפגישה, כדי לחזק את הקו הכלכלי-חברתי שלה לקראת הבחירות הקרובות, ולהדגיש כי היא תומכת בהידברות משולשת בין הממשלה, המעסיקים וההסתדרות. לבני כבר הצהירה בעבר כי היא תומכת בהקמת מועצה כלכלית חברתית על אף התנגדותו של שר האוצר, רוני בר-און, והיא אף עיגנה את הסוגיה במסגרת ההסכם הקואליציוני עם מפלגת העבודה - לפני פיצוץ השיחות הקואליציוניות עם ש"ס והגמלאים ולפני ההליכה לבחירות.

בסוף הפגישה אמרה לבני: "בתקופה זו של משבר על כלל הגורמים במשק לפעול בשיתוף פעולה במטרה לצמצם את הפגיעה האפשרית באזרחים. פעולות הממשלה עד כה הינן חשובות ויש להסיר כל מחסום בירוקראטי בכדי ליישמן בהקדם האפשרי".

עבור עיני מדובר בחיזוק הפוזיציה שלו אל מול משרד האוצר, כאשר יחסיו עם צמרת המשרד נחשבים קרים במיוחד לאחרונה. "אני מברך את שרת החוץ שזימנה אותי לפגישה בעניין כל-כך חשוב לגורלם של עשרות אלפי עובדים, שעלולים למצוא עצמם מחוץ למעגל העבודה, עקב המשבר הכלכלי", מסר עיני. "שמחתי לשמוע משרת החוץ שגם היא סבורה כי הדרך להתמודד עם המשבר היא בשיתוף פעולה בין כלל הגורמים במשק. אני מקווה שכל הגורמים יאמצו את עמדתה כדי שנוכל להביא פתרונות ובשורה לעובדים ולמשק הישראלי כולו", הוא הוסיף.

השניים סיכמו להמשיך ולהיפגש בנושאים אלו, זאת כנראה למורת רוחו של בר-און, שאמר כבר יותר מפעם אחת כי גורמים פוליטיים מנצלים את המשבר לצורכי בחירות.