פשרה: ערוץ הספורט ישלם להתאחדות לכדורגל 2.5 מיליון ש' פחות משהתחייב

בית המשפט קיבל את הסכם הפשרה, שנחתם בעקבות דרישה של ערוץ הספורט להפחית את התשלומים עקב הפרות של ההסכם מצד ההתאחדות ; הערוץ ישלם עבור עונת 2008/09 סכום כולל של 18.74 מיליון שקלים

ערוץ הספורט ישלם להתאחדות לכדורגל 2.5 מיליון שקל פחות ממה שאמור היה לשלם עבור הזיכיון לשידורי עונת 2008/2009. כך נקבע בהסכם פשרה בין הצדדים, שהושג בהליך בוררות בפני השופט בדימוס מאיר שמגר, והוגש לבית המשפט.

ערוץ הספורט זכה במכרז של ההתאחדות לזכויות השידור של חלק מחבילת משחקי הכדורגל בישראל. אלא שהוא סירב להעביר את התשלום הראשון, בטענה שההתאחדות הפרה את ההסכם, למשל כשלא מנעה מצ'רלטון להשתמש בזכויותיו הבלעדיות; מנעה ממנו לשדר משחקים בערוצים החדשים "5 פלוס לייב" ו"5 פלוס גולד"; לא קיימה את המשחקים בשעות שסוכמו ועוד.

הערוץ הפעיל את מנגנון הבוררות שבהסכם ותוך זמן קצר הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה הערוץ ישלם להתאחדות 15.3 מיליון שקל בגין העונה הנוכחית, במקום למעלה מ-17.66 מיליון שקל, שאמור היה לשלם. סכום זה מתווסף ל-1.04 מיליון שקלים שכבר שילם ולערבות בסך 2.4 מיליון שקל שההתאחדות חילטה מערוץ הספורט בגין פיגור בתשלומים. לפיכך, הסכום הכולל שישלם ערוץ הספורט בגין זכויות השידור לעונת 2008/09 יעמוד על 18.74 מיליון שקלים.

לפי הפשרה נקבע גם כי ההתאחדות לכדורגל לא תשבץ את משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה בכדורגל במקביל למשחקי חצי גמר וגמר ליגת האלופות, שאת הזכויות להן מחזיק ערוץ הספורט. בנוסף, ערוץ הספורט שמחזיק בזכויות השידור של תוכנית הרדיו בשבת של ליגת העל, התחייב כי היא לא תחל אחרי השעה 19:00. כן התחייב הערוץ לשדר את גמר ליגת הנשים, חצאי הגמר וגמר ליגת הכדורגל באולמות.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט