גוגל בפתרון יצירתי לקיצוצים: במקום בונוס של עשרות אלפי דולרים - העובדים יקבלו את הגוגלפון

כך מדווח הבלוג Valleywag ; בישראל ובארצות שבהן לא חדר הטלפון, יקבלו העובדים 400 דולר

לענקית החיפוש באינטרנט גוגל לא חסר כסף - יש לה 14.4 מיליארד דולר בקופה - אבל היא ממשיכה בצמצומים היכן שאפשר, תוך שהיא מקווה להתחמק מגל פיטורי ענק. החברה מעסיקה היום 20 אלף עובדים ברחבי העולם, עלייה תלולה מ-16.8 אלף שנמנו עם שורותיה בתחילת השנה. כל העובדים הם בעלי אופציות או מניות במסגרות תוכניות שונות והחברה ידועה בניסיונה לספק להם תנאים מעולים כדי להמשיך ולמשוך אותם לשורותיה. כך היה גם עם הבונוס השנתי בחג המולד שהיה יכול להגיע ל-20-30 אלף דולר לשנה לכל עובד.

"המשבר מחייב"

השנה, החליטה גוגל לקצץ את הבונוס ובמקום זה להעניק לעובדים את הגוגלפון (G1), טלפון סלולרי שנמכר כיום ב-179.99 דולר על-ידי T-Mobile, ומבוסס על מערכת ההפעלה של ענקית האינטרנט, האנדרואיד (Android).

במייל שנשלח לעובדים ופורסם בבלוג Valleywag, תלתה ההנהלה את האשמה באובדן הבונוס במשבר הכלכלי הנוכחי, והצביעה על-כך כי מדובר בהזדמנות פז לבדוק את הטלפונים הסלולריים, שהותאמו במיוחד עבור עובדי גוגל.

"הבונוס לחג הוא מסורת בגוגל", נכתב במכתב לעובדים שהובא בבלוג Valleywag. "זו דרך נפלאה להודות לכולם על עבודתם הקשה. בעבר עשינו זאת בעזרת כסף מזומן. השנה החלטנו לתת לעובדים מתנה מסוג שונה - טלפון חלומות. עשינו מאמץ לא קטן לשלוח את המכשירים לשוק בזמן כה קצר ולאשר שהם אכן עובדים בכל מקום בעולם שאליו הם נשלחים".

במכתב צוין שיש מספר מדינות - כמו ישראל, הודו, סין, ארגנטינה וברזיל - שם לא הצליחו להחדיר את הטלפון ולכן העובדים יקבלו את שווי הטלפון במזומן במשכורת הקרובה. מעניין, שבמכתב צוין כי הבונוס יהיה 400 דולר - גבוה בכפי 2 מהמחיר בחנויות. "המשבר הכלכלי הנוכחי מחייב אותנו בשמרנות רבה יותר בהוצאת הכספים בחברה. חשבנו כי טלפון החלומות מהווה מתנה נהדרת לחג - משהו שכולנו יכולים לחגוג", נכתב במכתב.

גוגל נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-95 מיליארד דולר לאחר שאיבדה כ-60% מהשיא.

גוגל ייצרה ברבעון השלישי 2.2 מיליארד דולר מפעילות שוטפת ותזרים המזומנים החופשי שלה, שמנטרל את ההוצאות ההוניות, היה 1.7 מיליארד דולר - חסינות פיננסית מרשימה.