גם ליליאן בטנקור, האישה העשירה בעולם, איבדה כספים אצל מיידוף

ליליאן בטנקור, האישה העשירה בעולם, הפקידה חלק מהונה בן 22.9 מיליארד הדולר אצל ברנרד מיידוף, באמצעות מנהל ההשקעות שנמצא אתמול (ג') מת בניו יורק. כך טוענים שני מקורות המקורבים לבטנקור.

בטנקור בת ה-86, בתו של מייסד לוריאל, יוג'ין שולר, היתה המשקיעה הראשונה בקרן שניהלה אקסס אינטרנשיונל אדוויסורס. השקעתה של בטנקור בקרן לא דווחה לציבור. בטנקור, תושבת פריז, היא האחרונה בשורת עשירים מרחבי העולם, כולל המיליארדרית הספרדית אליסיה קופלוויץ, במאי הסרטים האמריקני סטיבן ספילברג, וחתן פרס נובל אלי ויזל, שנפלו קורבן לתרמית של מיידוף.

פניות טלפוניות ומסרים אלקטרוניים שנשלחו לפונדסיון בטנקור שולר, הקרן של בטנקור, לא נענו. בטנקור ניצבה במקום ה-17 ברשימת עשירי העולם של פורבס ל-2008, והיא העשירה ביותר מבין הנשים שמופיעות ברשימה. אקסס, שניהלה נכסים בשווי 3 מיליארד דולר, גייסה כספים בעיקר ממשקיעים אירופיים עשירים.

במכתב שנשלח ללקוחות ב-12 בדצמבר, הודיעה אקסס כי כספים, כולל LUXALPHA SICAV-American Selection, הושקעו אך ורק בחברת ההשקעות של מיידוף, שנשאה את שמו. נכון ל-17 בנובמבר הסתכמו נכסי הקרן ב-1.4 מיליארד דולר, על-פי נתוני בלומברג.