בקשה לייצוגית: הנהלת בתי המשפט מנכה מס במקור ביתר על החזרי אגרה

התובעת מציינת כי מקור הטעות נעוץ כנראה ביישום תקנות ישנות, שתוקפן פקע בסוף 2002

לבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד הנהלת בתי המשפט. זאת, בטענה כי היא מנכה מס הכנסה במקור ביתר ושלא כדין מסכום הפרשי ההצמדה שהיא משלמת במקרים של החזר אגרת בתי המשפט לחברות החל מ-2003.

לטענת התובעת, חברת ראובן את משה, הנהלת בתי המשפט גובה מס הכנסה במקור בשיעור שגוי של 45% מהפרשי ההצמדה שנוספים לסכום האגרה. זאת, למרות שמס החברות המירבי ירד בהדרגה החל מ-2003 עד שיעור של 27% כיום. לדבריה, העובדה שניכוי המס במקור לא ירד בהתאמה גרמה לכך שבמשך שש השנים האחרונות גבתה הנהלת בתי המשפט מחברות סכומי מס ביתר, שלא ניתנים להערכה בשלב זה.

התובעת מציינת כי מקור הטעות נעוץ כנראה ביישום תקנות ישנות, שתוקפן פקע בסוף 2002. לדבריה, כנראה שהנהלת בתי המשפט שכחה לעדכן בהתאם את המערכת הממוחשבת, המבצעת את החזרי האגרה לחברות, וכתוצאה מכך נוכה מהחברות מס הכנסה במקור בשיעור גבוה מזה שנקבע בחוק החל משנת 2003.

התובעת מבקשת מביהמ"ש להורות להנהלת בתי המשפט לחדול מגביית ניכוי מס במקור בשיעור של 45% וכן להשיב לחברות את סכומי המס שנגבו מהן ביתר.

התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד דורון רדעי וניצן גדות ממשרד רדעי-גדות; ועוה"ד זיו שרון וניר אורנשטיין ממשרד אלתר. טרם התקבלה תגובתה של הנהלת בתי המשפט. (ת.מ. 144/08).