מחזיקי האג"ח התנגדו לנוכחות בעלי אלבר באסיפה - והיא התפוצצה

אסיפת בעלי האג"ח של אלבר תוכננה לדון בדרכים בהם ינקטו נציגיהם אם ביהמ"ש יאפשר את המשך עסקת בעלי העניין בתוך קבוצת אלעזרא

פוצצה אסיפת בעלי האג"ח של חברת הליסינג אלבר שנערכה הערב (ד') בהמשך להידיינות המשפטית של מחזיקי האג"ח של החברה בנוגע לכוונת אלי אלעזרא, בעל השליטה בה, לרכוש מניות החברה האחות הכשרה החזקות ביטוח , מהחברה האם של הקבוצה אלעזרא החזקות בכ-39 מיליון שקל.

אסיפת בעלי האג"ח של אלבר תוכננה לדון בדרכים בהם ינקטו נציגיהם במידה וביהמ"ש יאפשר את המשך עסקת בעלי העניין בתוך קבוצת אלעזרא.

אסיפת מחזיקי האג"ח של אלבר, בעיצומה של התדיינות משפטית בין החברה לבינם בנוגע לקיום עסקת בעלי העניין, הופסקה לאחר שמחזיקי האג"ח סירבו שנציגי החברה ובעליה יהיו נוכחים בפגישה מכיוון שהיא עוסקת בעניינים משפטיים.

לפי שטר הנאמנות לאג"ח של אלבר, מותר לחברה להיות נוכחת באסיפות של מחזיקי האג"ח. ואולם, לטענת מוסדיים שמחזיקים באג"ח החברה, באו לאסיפה עורכי הדין של אלעזרא ודבר זה לא ראוי לאור ההליך המשפטי בנוגע לבקשת נאמן האג"ח לביהמ"ש כי ייתן צו מניעה כנגד העסקה ובית ההשקעות פסגות שהצטרף לבקשתו.

כמו כן, בעלי האג"ח של הכשרה החזקות ביטוח ייאלצו לחכות עוד יום עד להכרעת השופט יהודה זפט מביהמ"ש המחוזי בת"א בנוגע לבקשה לצו מניעה כנגד העסקה, שעשויה להכריע בשאלה האם החברה תעמוד בתשלום האג"ח שלה בסוף החודש. השופט זפט טרם הכריע בעניין צו המניעה וצפוי להכריע בנושא מחר. להערכת גורמים המקורבים לנושא, נראה שביהמ"ש עשוי לאשר לבסוף את קיום העסקה.

במידה והשופט יאפשר את קיום העסקה, צפויים מחזיקי האג"ח של אלבר לפנות לביהמ"ש העליון. כפי הנראה את בעלי האג"ח ייצג בערעור עו"ד גיא גיסין, ואת פסגות ייצג עו"ד גבי ספרן. נציגי מחזיקי האג"ח של אלבר ביקשו כי במידה שהתביעה תידחה הם יזכו לקבל הארכה של 24 שעות לצורך הכרעה על הגשת ערעור ואופן ביצוע מהלך זה.

כזכור, כלל פיננסים נאמנויות, הנאמן לאיגרות החוב של הכשרה אחזקות, הודיע מצידו כי אם יתקבל צו מניעה על ביצוע העסקה, שמשמעותו אי-יכולת של הכשרה לעמוד בתשלום החוב, יתכנסו מחזיקי איגרות החוב של הכשרה החזקות לקבלת החלטות, כשעל הפרק עומדת דחייה בפירעון הקרן והריבית בשלושה חודשים, או העמדה של כל יתרת החוב לפירעון מיידי.

[לאתר אפיקים סולידיים]