דירקטוריון הבורסה אישר העלאת שכר לבכירי הבורסה: אסתר לבנון תקבל מעל 100 אלף שקל בחודש

(עדכון) כך נודע ל"גלובס" ; תגובת הבורסה: ""מדובר בתגמול להנהלה בגין שנת 2007, שהדיון בו התעכב זמן רב והגיע עד לסוף שנת 2008 בשל רצון ההנהלה לטפל קודם בשכר העובדים"

קיצוצי שכר? לא בבורסה לניירות ערך: דירקטוריון הבורסה שהתכנס היום (ה') בצהריים אישר העלאת שכר ליו"ר הבורסה סם ברונפלד, מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון וכן לכמה סמנכ"לים בכירים. כך נודע ל"גלובס".

מהבורסה נמסר בתגובה כי "מדובר בתגמול להנהלה בגין שנת 2007, שהדיון בו התעכב זמן רב (והגיע עד לסוף שנת 2008) בשל רצון ההנהלה לטפל קודם בשכר העובדים".

שכרה של לבנון עומד כיום על כ-98 אלף שקל לחודש, ושכרם של הסמנכ"לים הבכירים עומד על מעל 50 אלף שקל בחודש. ההצעה כוללת העלאה של כ-6% בשכר, וכן בונוס בגובה כמה משכורות, וזאת בגין ביצועי שנת 2007 בלבד. כלומר, בגין שנת 2008, עדיין לא נדרשו הבונוסים.

התעדכנו באתר "גלובס"

עוד נודע ל"גלובס", כי רק אתמול קיבלו חברי הדירקטוריון עדכון לסדר היום של הישיבה היום, ובו נאמר להם כי גם נושא שכר הבכירים יובא לדיון. ואולם לא ניתנו להם פרטי ההצעה, ולמעשה הם עודכנו בה דרך הידיעה שעלתה בשעות הצהריים המוקדמות באתר "גלובס".

יצוין, כי בדירקטוריון הבורסה חברים 16 נציגים, מתוכם 7 נציגים של חברי הבורסה, שהם למעשה בנקים ובתי השקעות. בישיבה, חברי הבורסה עמדו בפני קונפליקט, כאשר מצד אחד, העלאת שכר על רקע המשבר בשווקים והקיצוצים בשוק ההון נראית תמוהה ואף צורמת, ומן הצד השני, עומדים יחסי העבודה השוטפים עם הבורסה. "אם תונח על שולחני בקשה להעלאת שכר הבכירים בבורסה, איך אתנגד? מי רוצה לפתוח חשבון עם הבורסה? הבורסה היא הרי הרגולטור שלי, ואני רוצה לשמור על יחסי העבודה השוטפים עם סגל הבורסה", אמר ל"גלובס" אחד מחברי הבורסה. ואכן בסופו של דבר נכנע הדירקטוריון ואישר את העלאות השכר.

נזכיר כי עד כה לא זכורים מקרים בהם דירקטוריון הבורסה התנגד להעלאות שכר של חברי הדירקטוריון או בכירי הבורסה. רק לפני חודשיים אישר דירקטוריון הבורסה העלאת שכר לדח"צים ולפני כשלושה חודשים גם עובדי הבורסה נהנו מהעלאת שכר של כ-13.8% ל-3 שנים, במסגרת הסכם קיבוצי שנחתם עמם.