רה"מ על מבצע "עופרת יצוקה": "שום מדינה לא יכולה להשלים עם מציאות כזו - חיי אזרחים אינם הפקר"

אולמרט: "אזרחי ישראל - ייתכן שבזמן הקרוב יעלה טווח הטילים יותר מששערנו וכן תעלה הכמות" ; "אני מקווה ששום ארגון אחר באזור לא יחשוב שאנו לא קשובים לאזורים אחרים" ; "אנחנו רוצים להחזיר את השקט והשלווה " ; "ליבי היום, גם היום, עם משפחת שליט שבוודאי חרדים לגורלו של גלעד" ; צה"ל תוקף היום החל משעות הצהריים ברצועת עזה ; שר הביטחון: "הפעולה תימשך ככל שיידרש - צפוי המשך של הירי הזה בהיקפים גדולים ולאורך זמן"

ראש הממשלה אהוד אולמרט כינס מסיבת עתונאים כשלצידו שרת החוץ ושר הביטחון ובה הגיב על מבצע "עופרת יצוקה" שמתבצע היום (שבת) בדרום.

"החיים בדרום הפכו לבלתי נסבלים. ישראל עשתה ככל שביכולתה על מנת לאפשר חיים נורמליים לאזרחיה בדרום. הרצון לרגיעה נענה בטרור. שום מדינה לא יכולה להשלים עם מציאות כזו - חיי אזרחים אינם הפקר".

"בימים האחרונים ראו כי פני החמאס לעימות", אמר אולמרט, "הם החמירו וירו פצמ"רים. איננו ששים אלי קרב אך לא נרתעים ממנו. הקבינט אישר את הפעולה פה אחד ביום ד' האחרון. ביום שישי קיימתי דיונים עם שר הביטחון ועם מ"מ ראש הממשלה - שרת החוץ ואנשי ביטחון".

"הפעולה מטרתה להביא לשיפור מצבם של תושבי דרום הארץ. זה עלול לקחת זמן ומכל אחד מאיתנו נדרשת מידה של סבלנות. אנחנו רוצים להחזיר את השקט והשלווה ולתת לתושבי הדרום חיים נורמליים".

"אזרחי ישראל - ייתכן שבזמן הקרוב יעלה טווח הטילים יותר מששערנו וכן תעלה הכמות".

"אני משתתף בצער המשפחות ומאחלך החלמה מהירה. השקענו רבות לעימותים מסוג זה".

"ביום חמישי הבהרתי לתושבי עזה כי איננו פועלים נגדם ואנו לא רוצים להענישם על פעילות חמאס. אנחנו נמנע משבר הומניטארי בעזה. תושבי עזה, אנו לא נלחמים נגדכם. החמאס מביא אסון על שני העמים. המטרות שנבחרו היום היו בדגש על מניעת פגיעה בחפים מפשע".

"המודעין איפשר פגיעה מירבית במעורבים בטרור. ישראל מתמקדת בפגיעה בארגוני הטרור ואני מקווה ששום ארגון אחר באזור לא יחשוב שאנו לא קשובים לאזורים אחרים".

"הבהרנו למנהיגי העולם כי לא יכולנו לפעול בצורה אחרת. ישראל תעשה הכל על מנת למנוע משבר ברצועה. ליבי היום, גם היום, עם משפחת שליט שבוודאי חרדים לגורלו של גלעד. אני קורא לציבור להתאחד עם פעולת צה"ל ומעריך את ההודעות של בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן וחיים אורון שתומכים בנו".

"הממשלה תיתן למערכת הביטחון את כל הזמן הדרוש כדי למלא את המשימה שהוטלו עליה", סיים אולמרט את דבריו.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "יש זמן לאחדות. אנחנו נחזיר את התגובה שדם אזרחינו איננו הפקר".