ג'ון לנון עובר לפרסומות: הטקסט של Imagine מככב בפרסומת לתוכנית "מחשב לכל ילד"

בפרסומת נראית דמות שנראית כמו לנון ונושאת דברים הנוגעים למילות השיר המפורסם

דמיינו לעצמכם שג'ון לנון עושה פרסומת טלוויזיונית לצדקה - 28 שנים לאחר מותו. באמצעות השימוש בטכנולוגיה דיגיטלית, קורא החיפושית לשעבר לאנשים ברחבי ארה"ב לתמוך בתוכנית ל"מחשב נישא אחד לכל ילד", שמטרתה לספק מחשבים נישאים עמידים שפועלים באנרגיה סולארית לילדים עניים בעולם.

"דמיינו לעצמכם שכל ילד - בכל מקום שהוא בעולם - יזכה בגישה לעולם שלם של ידע. תהיה לו הזדמנות ללמוד, לחלום, להשיג כל מה שהוא רוצה", אומרת דמות שנראית כמו לנון ומדברת בקול שדומה לקולו של לנון.

"ניסיתי לעשות את זה באמצעות המוזיקה שלי, ועכשיו אתם יכולים לעשות את זה בדרך אחרת לגמרי. אתם יכולים לתת לילד מחשב נישא, ואתם יכולים לעשות יותר מאשר רק לדמיין. אתם יכולים לשנות את העולם", אומר הזמר בטקסט שמתייחס לאחד משיריו הידועים ביותר, Imagine, שיצא ב-1971.

לנון נורה למוות ב-8 בדצמבר 1980, כאשר הוא ואשתו, יוקו אונו, הגיעו לבניין שבו התגוררו במנהטן.

אונו אישרה את פרסומת "מחשב נישא אחד לכל ילד", שהושק בסוף השבוע שעבר, ושיוצג באמצעות תרומות זמן שידור וזמן כבלים. כמו כן ניתן לראות את הפרסומת ב-www.youtube.com/olpc.

קרן "מחשב אחד לכל ילד", שהוקמה ב-2005, כיחידה שפוצלה מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), החלה לייצר את המחשב הנישא XO בסוף השנה שעברה בעלות ייצור של פחות מ-200 דולר ליחידה.