סיטיגרופ מזרים 400-500 מיליון דולר לשלוחה הדרום-קוריאנית כדי לשפר את הלימות ההון

בנובמבר התחייבו בנקים בדרום-קוריאה להגדיל את הלימות ההון שלהם ל-11%-12%, בעיקר באמצעות הנפקת אג"ח משועבדות ; בסוף ספטמבר היתה הלימות ההון הממוצעת של הבנקים במדינה 10.79%.

סיטיבנק דרום-קוריאה, היחידה הדרום-קוריאנית שלסיטיגרופ , תקבל הזרמת הון מהחברה-האם כדי לשפר את הלימות ההון שלה. כך אמר שלשום (ו') מקור בסיטיבנק דרום-קוריאה, שמצטרף לבנקים אחרים במאמציו לחזק את מצבו הפיננסי.

"יש לנו תוכנית להזרמת הון. הודעה על הפרטים תצא בתחילת השבוע הבא", אמר המקור בשיחת טלפון. הוא סירב לנקוב בסכום שיוזרם לבנק. המקור, הבקיא בפרטי ההזרמה, דיבר בעילום שם, מכיוון שעדיין לא התפרסמה הודעה רשמית בנושא.

ספקית המידע הפיננסי יונהפ אינפומקס, דיווחה שסיטיגרופ עומדת להזרים 400-500 מיליון דולר ליחידה בדרום-קוריאה. בנקים ברחבי האזור עושים מאמצים לגייס הון חדש, מכיוון שהשפל הכלכלי המעמיק צפוי להתפיח את ההלוואות הרעות ולפגוע ברווחים.

בנובמבר התחייבו בנקים בדרום-קוריאה להגדיל את הלימות ההון שלהם ל-11%-12%, בעיקר באמצעות הנפקת אג"ח משועבדות. בסוף ספטמבר היתה הלימות ההון הממוצעת של הבנקים במדינה 10.79%.

הלימות ההון של סיטיבנק דרום-קוריאה צנחה ל-9.50%, בחישוב שמתבסס על הקווים המנחים של באזל II. זוהי הלימות ההון הנמוכה ביותר בקרב שבעת הבנקים המובילים בדרום-קוריאה.

רשויות הפיקוח של דרום-קוריאה ייעצו לבנקים המקומיים להגדיל את הלימות ההון שלהם לרמה גבוהה מהרמה שאליה התחייבו, כדי שהבנקים יוכלו להלוות כספים רבים יותר לחברות הרעבות למזומנים.

סומר בשוק המט"ח בדרום-קוריאה אמר שסיטיגרופ מכר דולרים כדי לממן את הגדלת ההון. לדבריו, בשלב מסוים תרמה מכירת הדולרים שביצע סיטיגרופ להתחזקות הוון לרמה של 1,274.80 וון לדולר.

בנובמבר הפך הממשל הפדרלי של ארה"ב לבעל המניות הגדול ביותר של סיטיגרופ, בניסיון להציל את הבנק מפשיטת רגל. סיטיגרופ הפסיד יותר מ-50 מיליארד דולר מהשקעות אשראי וממחיקות שנאלץ לבצע מאז החל מחנק האשראי בשנה שעברה.