על רקע המשבר הכלכלי: אמדוקס תפטר 200 עובדים נוספים בישראל

נשיא ומנכ"ל החברה, דב בהרב, אמר לאחרונה כי אמדוקס "מנהלת את ההוצאות תחת ההנחה שהכנסות 2009 יהיו ללא צמיחה או עם צמיחה חד-ספרתית נמוכה, והמטרה היא לשמור על שיעורי הרווח בדומה לרבעון הרביעי"

המשבר הכלכלי הגלובלי מאלץ את אמדוקס לבצע פיטורים נוספים בישראל, ולפי הערכות, בינואר היא תיפרד מעוד כ-200 עובדים. אמדוקס, שמפתחת מערכות בילינג (גביה), ניהול ושירות לקוחות עבור ספקיות תקשורת, נערכת לשנה לא פשוטה, ובשנת 2009, לאחר מספר שנות צמיחה, אמדוקס צופה קיפאון בהכנסותיה, על רקע הירידה בהוצאות של ספקיות התקשורת, לקוחותיה העיקריות.

נשיא ומנכ"ל החברה, דב בהרב, אמר לאחרונה כי אמדוקס "מנהלת את ההוצאות תחת ההנחה שהכנסות 2009 יהיו ללא צמיחה או עם צמיחה חד-ספרתית נמוכה, והמטרה היא לשמור על שיעורי הרווח בדומה לרבעון הרביעי". בינתיים, החברה מבצעת התאמות ובאוקטובר האחרון היא פיטרה כ-200 עובדים בישראל, ועוד 300 ברחבי העולם. עוד קודם לכן, בשנה שהסתיימה בספטמבר 2008, מצבת כוח האדם בישראל קטנה ב-274 עובדים נטו. אמדוקס מספקת למפוטרים מפגשי ייעוץ והכוון תעסוקתי.

לאמדוקס יש כיום ארבעה מרכזים בישראל - ברעננה, הוד השרון, חיפה ושדרות, כשלאחרונה היא סגרה את מרכז הפיתוח שלה בירושלים ואיחדה את פעילותו לתוך המרכז בהוד השרון. מהחברה נמסר בתגובה כי אמדוקס, כחברה גלובלית מובילה בתחומה, נערכת להתעצמותו של המשבר העולמי ופועלת בהתאם לכך.

אמדוקס סיימה את השנה הפיסקאלית 2008 (שהסתיימה בסוף ספטמבר) עם הכנסות שיא של 3.16 מיליארד דולר, ורווח נקי של כחצי מיליארד דולר על בסיס Non-GAAP, כלומר - 2.29 דולר למניה. ברבעון האחרון של 2008 אמדוקס רשמה הוצאה בסך כ-12 מיליון דולר, שקשורה לארגון מחדש, על רקע פיטורי עובדים. בהרב התייחס לכך בשיחת הוועידה שערכה אמדוקס עם פרסום הדו"חות הכספיים שלה, ואמר כי "למרבה הצער, נאלצנו להיפרד מעובדים בתחומים שבהם ראינו שיש עודף".

אמדוקס נסחרת בבורסת ניו-יורק, ושווי השוק שלה הוא 3.8 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה ירדה ב-45% בשנה החולפת.