סוף האידיליה: סכסוך בין מנכ"ל הדס-ארזים לינדה בן-שושן לבעלים משפחת סיטון

לפני כולםמשפחת סיטון: בן-שושן "לא סיפקה את הסחורה" ; בן-שושן: משפחת סיטון לא עמדה בהתחייבויותיה להזרים כסף לחברה - דורשת בוררות ; בן-שושן טוענת כי נענתה להצעתם לקבל את התפקיד למרות הצעות קוסמות שקיבלה באותה עת

סכסוך חריף התגלע בין לינדה בן-שושן, מנכ"ל קבוצת הדס-ארזים לבין הבעלים משפחת סיטון האמריקנית, שמינתה אותה לתפקיד לפני כשנה. כך נודע ל"גלובס". בראש משפחת סיטון עומד אייזיק סיטון המכהן גם כיו"ר הדס ארזים.

נודע כי משפחת סיטון מעוניינת כי בן-שושן תחדל לשמש בתפקידה בחברה, וזאת כשנתיים לפני תום החוזה שלה. בן-שושן מצדה טוענת כי משפחת סיטון לא עמדה בהתחייבויותיה להזרים כסף לבית השקעות ומבקשת להיכנס להליך של בוררות מול מעסיקיה. בן-שושן אף פנתה לאחרונה למשפחת סיטון וטענה כי הם מפירים את התחייבויותיהם כלפיה. הצדדים מתדיינים כעת בנושא באמצעות עורכי דין. משפחת סיטון מיוצגת על ידי עו"ד גד בלושטיין ובן-שושן מיוצגת על ידי עו"ד אופיר נאור, שותף בכיר במשרד עו"ד יוסי שגב.

עו"ד נאור אמר לגלובס כי: "מדובר במחלוקת שקשורה בכך שהם לא קיימו את ההתחייבויות, הודענו על כך בכתב וביקשנו להפנות את הסכסוך לבוררות וכל הטענות כלפי בן שושן הן טענות סרק". בן שושן עצמה סירבה להתייחס.

הדס-ארזים מחזיקה בשליטה (51%) בקופות הגמל של בנק מרכנתיל דיסקונט המנהלות כ-3 מיליארד שקל. יתרת המניות מוחזקות בידי מרכנתיל ולבית ההשקעות אופציה לרכישתן. משפחת סיטון, שרכשה את השליטה בקופות הגמל, החליטה לפני כשנה למנות את בן-שושן ליו"ר קבוצת הדס-ארזים. ארבעה חודשים קודם לכן פרשה בן-שושן מתפקיד סמנכ"לית בכירה ומנהלת חטיבת נכסי לקוחות בדיסקונט, תוך שוויתרה על אופציות בגובה מיליוני שקלים. נודע כי על תפקידה בארזים היא משתכרת כ-100 אלף שקל בחודש וקיבלה ללא תמורה 15% ממניות קבוצת הדס ארזים.

לדברי גורמים המקורבים למשפחת סיטון, מינויה של בן-שושן היה מתוך מחשבה כי קשריה יסייעו הן בהתנהלות מול בנק דיסקונט והן בהשגת לקוחות. בפועל, לטענת אותם גורמים, התברר למשפחת סיטון כי יחסיה של בן-שושן עם דיסקונט לא רק שאינם איתנים, אלא שעזיבתה היתה ברוח לא טובה.

טענות קשות

מעבר לזה, לטענת הגורמים, בן-שושן לא "סיפקה את הסחורה". היא לא הביאה אף לקוח ואף לא מתפקדת בעבודתה. למשפחה יש טענות קשות כלפי בן-שושן לפיהן היא הציגה מצג שווא בכל הנוגע ליכולותיה. לדברי הגורמים, מינויה גרם לנזק קשה למשפחת סיטון.

לבן-שושן מצדה יש טענות קשות לא פחות כלפי מעסיקיה. לטענתה, היא נענתה להצעתם לקבל את התפקיד למרות הצעות קוסמות שקיבלה באותה עת. הובטח לה, והדבר מגובה בחוזה בין הצדדים, כי יוקם עסק שקופות הגמל יהיו רק חלק ממנו. במסגרת החוזה מולה, טוענת בן-שושן, התחייבו הבעלים להזרים כסף לחברה שתוקם. בפועל, הם לא עמדו בהתחייבויותיהם הכספיות וכתוצאה מכך לא היה ניתן להזניק את החברה קדימה.

לדברי מקורבי בן-שושן מאז הגיעה להדס-ארזים הביאה לחברה אינסוף מיזמים עם בכירים במשק. ואולם, לא היה ניתן להוציא את המיזמים לפועל כי הבעלים לא עמדו בהתחייבויותיהם להזרים כסף. לדברי מקורביה, על פי ההסכם ההעסקה שלה, אם מפטרים אותה לפני תום החוזה היא תקבל את משכורתה למשך כל תקופת החוזה. מאחר שכך, טוענים מקורביה, וכדי להימנע מתשלום זה, מעסיקיה מנסים להביא אותה לכך שהיא תתפטר בעצמה ומנסים להתיש אותה.

מהנהלת הדס ארזים נמסר בתגובה: "אנחנו לא נוהגים לחשוף מעל דפי העיתון מערכות יחסים בין עובדים בחברה לבין החברה, מפאת צנעת הפרט, ומתפלאים שלא כולם נוהגים בדרך הזו".