הבית הלבן נמנע שוב מלדרוש הפסקת אש מיידית: מסתפק בקריאה ל"הפסקת אש בת קיימא"

בפועל, נכון לעכשיו, מצפה ממשל בוש להתקפלות מלאה של חמאס לפני שיקרא לישראל להפסיק לאלתר את פעילותה ברצועת עזה ; "ארה"ב מבינה שישראל צריכה לנקוט פעולה כדי להגן על אזרחיה"

הבית הלבן נמנע שוב מלדרוש הפסקת אש מיידית בזירת הלחימה בעזה. דובר המועצה לביטחון לאומי, גורדון ג'ונדרו, קרא הערב (ב') ל"הפסקת אש בת-קיימא" ודרש שחמאס יפסיק לאלתר את הירי המתמשך של רקטות על ישראל.

משמעות הקריאה ל"הפסקת אש בת-קיימא" היא שיש לעקור את הסיבות שחוללו את התקפת הגמול של ישראל, דהיינו התקפות הקסאמים על יעדים בדרום ישראל. בפועל, נכון לעכשיו, מצפה ממשל בוש להתקפלות מלאה של חמאס לפני שיקרא לישראל להפסיק לאלתר את פעילותה ברצועת עזה.

ג'ונדרו חזר והאשים את חמאס באחריות למשבר ואמר, כי העובדה שחמאס הפר את הפסקת האש עם ישראל, שנמשכה שישה חודשים, מצביעה על "על אופיו האמיתי של חמאס: ארגון טרור". הוא הדגיש, כי הפעולה הישראלית בעזה היא "תגובה להתקפות הרקטות והמרגמות על ישראל" .

בתשובה לשאלה האם מותר לישראל לתקוף בעזה השיב הדובר: "ארה"ב מבינה שישראל צריכה לנקוט פעולה כדי להגן על אזרחיה".

עם זאת, חזר הדובר וקרא לישראל להימנע מגרימת אבדות בנפש בקרב האוכלוסיה האזרחית בעזה. הוא אמר, שכל הצדדים צריכים לפעול להכנסת סיוע הומניטרי, כמזון ותרופות, לרצועה.

הדובר התחמק משאלה האם ארה"ב סבורה שישראל מוכנה למתקפה קרקעית ברצועה. הוא אמר, שהממשל מעדיף לבחון את המצב מדי יום, לפי ההתפתחויות.

ג'ונדרו אמר, כי הנשיא ג'ורג' בוש קיבל הבוקר תדרוך מפורט על המצב בעזה בוועידת ודיאו עם סגן הנשיא דיק צ'ייני, ראש מטה הבית הלבן ג'וש בולטון והיועץ לביטחון לאומי, סטיוון האדלי.

הדובר ציין, כי הנשיא הנבחר ברק אובמה מקבל דיווחי מודיעין על בסיס יומי. לדבריו, "נוסיף לקיים מגעים עם צוותו של אובמה כפי שידרוש המצב".

ג'ונדרו אמר, כי לפי שעה אין לבוש כל תכנית להשמיע הצהרה פומבית על המצב בעזה. ההערכה היא, כי החלטה זו משקפת את שאיפת הבית הלבן לאפשר לישראל לפעול באופן חופשי בשלב זה, עד להשגת יעדיה.

יועצו הבכיר של אובמה, דייוויד אקסלרוד, הקפיד אתמול לא לגלות את קלפיו של הממשל הנכנס בזירת המזה"ת. בתשובה לשאלה האם ממשל אובמה יתמוך בישראל כפי שתומך בה ממשל בוש, השיב אקסלרוד, כי הנשיא הנבחר "יכבד... את היחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל".

אקסלרוד הוסיף: "אובמה יעשה זאת בדרך שתקדם את השלום ויפעל בשת"פ הדוק עם הישראלים והפלשתינים להשגת מטרה זו".